כסף וצרכנות

ויסוצקי תוכרז כמונופול? רשות התחרות תבדוק את ענקית התה

האם מחירי התה בישראל בדרך לרדת? רשות התחרות בודקת את המעמד המונופוליסטי של ויסוצקי ששולטת בשוק הישראלי, אך בחברת התה מאמינים כי גם הפעם רשות התחרות לא תזעזע את השוק
מערכת ice |  2
רביב ברוקמאייר (צילום ענבל מרמרי)
שמה של חברת התה הישראלית עולה מדי כמה שנים תחת מעטה ביקורת בכל הקשור למחירי התה היקרים בארץ, וזאת לאור העובדה שויסוצקי שולטת ביד כמה בשוק הישראלי - קרוב לכמעט 80%.
על פי כתבה ב-"תכנית חיסכון", למרות שרשות התחרות בחנה זאת מספר פעמים, הפעם בעקבות הביקורות היא בוחנת האם להכריז שחברת התה הישראלית-בינלאומית היא מונופול. המשמעות: הגבלת המוצרים על המדף וחוסר אפשרות למחירים בלתי הוגנים -הוזלת מחירי התה בישראל.
עד כמה ויסוצקי שולטת בשוק הישראלי? ניתן לראות זאת על פי נתוני מערכת "סטורנקסט" משנת 2016, וזאת אל מול המתחרות: ליפטון מבית יוניליוור, ופומפדור. בתה ירוק ויסוצקי שולטת ב-85% בשוק הישראלי, בחליטות ב-82%, ובתה שחור - 60%. שליטה כמעט מוחלטת.
לדברי חברת ויסוצקי, כפי שהגיבו בתכנית חיסכון, הרשות לתחרות כבר בדקה בעבר את קטגוריית התה והחליטה שלא להכריז על ויסוצקי כמונופול. כך גם לגבי הבדיקה הנוספת שתיעשה. בנוסף הבהירו כי מחירי התה הירוק של החברה לא עלו ב-11 השנים האחרונות וכי ויסוצקי אינה קובעת את מחיר המוצרים לצרכן.
יש לציין כי בשנת 2016, הוגשה תביעת ייצוגית נגד ויסוצקי לאור המחיר "המפורז" כלשונם של מחירי התה הירוק, בנזר שמוערך במעל 130 מיליון שקל לצרכנים. כך או כך, ויסוצקי הצליחה בעבר לשכנע את הרשות לתחרות שאינה מונופול לאור העובדה כי כאשר מחשבים גם את השוק המוסדי - כמו צה"ל והמדינה והחברות הגדולות שרוכשות תה - אזי הן לא מונופול.
 
האם רשות התחרות תכריע על ויסוצקי כמונופול? קשה להעריך שכן. בוועדת הכלכלה, הפנה היו"ר מיכאל ביטון, ביקורת למ"מ הממונה על רשותה תחרות, מיכל כהן, כי למרות שהרשות ביקשה סמכויות להכריז על מונופולים בפשטות יותר ובמהירות יותר, למעשה, משנת 2018 לא הוכרז אף מונופול. מ"מ רשות התחרות הגיבה לדבריו: "אנחנו בודקים את המעמד המונופוליסטי של ויסוצקי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ויסוצקי
    רן 09/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די. אשכרה שוקלים להכריז על ויסוצקי כמונופול. מציע להקים ועדת חקירה איך זה לא קרה עד היום. ויסוצקי מתנהגת כמונופול, שולטת בשוק התה כמונופול, מכתיבה מחירים שרק מונופול יכול להרשות לעצמו. קשה למצוא תה שלא היא משווקת.
    סגור
  • 1.
    מונופול פר אקסלנס
    רוי 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש 50 משפחות שמנהלות את המדינה, ויוצקים אחד מהם. בהם לא נוגעים.
    סגור