תקשורת ומדיה

רמי לוי סולק מהוועדה בכנסת, מנכ"ל שופרסל הותקף: "תתבייש"

הדיון בוועדה על יוקר המחייה נפתחה בדברים נוקבים על הנעשה בענף המזון וביקורת על רשות התחרות ומשרד הכלכלה, רמי לוי תקף את הח"כים שפע וסופר: "אני לא מכיר אותם". ומי אמר למנכ"ל שופרסל "תתבייש לך"?

מערכת ice |  8
רמי לוי, איציק אברכהן (צילום יחצ, סיון פרג')
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, פתח הבוקר (רביעי) את הדיון בוועדה על יוקר המחייה בדברים נוקבים על הנעשה בענף המזון וביקורת על רשות התחרות ומשרד הכלכלה, אבל את ההצגה גנב רמי לוי שלאחר דין ודברים הוצא מהוועדה בה גם נכחו ראשי ויקטורי ושופרסל שנמצאת תחת חקירה.
רמי לוי סיפר כי אם לא היה מייבא לפני שנה עגבניות הן היו נמכרות ב25 שקלים ולא ב2-4 שקלים לקילו. בתגובה לכך אמרו חברי הכנסת, בהם ח"כ אם שפע ואופיר סופר, כי השאלה היא מה הרווחיות. לוי השיב: "אני לא מכיר אותם". בתגובה לכך דרש היו"ר ביטון להוציא אותו מהדיון ואמר: "לא נאפשר לדבר ככה לחברי כנסת ולא משנה מי אתה וכמה אתה שווה".
ביטון אמר בין היתר: "אנחנו בבוקר קשה במדינת ישראל לדעתי אנחנו בטלטלה אנחנו פוגשים פה אירוע שהוא בראשיתו. ועדת הכלכלה בראשותי שבה וטענה כי לא יוזלו המחירים בישראל ויוקר המחייה לא ישתנה אם לא נוכל לטפל בקצה שרשרת המזון".
עוד אמר: "עשינו את רפורמת הייבוא, שהקלה גם על היצרנים שיכולים לאמץ תקן אירופאי. נדון בחקלאות, התחלנו לעסוק בכך. לא היבואנים ולא החקלאים ולא היצרנים יקבעו את המחיר במדף הישראלי. לצערי מי שקובע זה רשתות השיווק הגדולות והספקים הגדולים שהריכוזיות בקרבם הולכת וגואה גם לפי המחקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת. האירוע הראשון והמשמעותי של אקדח מעשן היה החשיפה של מעיין פרתי של מחירים מוזלים ב20-30 אחוז באתר שופרסל מהדרין. אותה אספקה אותו סל. האירוע הזה חשף שרשתות מזון יכולות להוזיל סל באותם מוצרים ב23% אם הן רוצות. לצערי החשיפה עצרה את האתר ופגעה בכולם. הענשנו את הלקוחות".
"האירוע השני שהחל אתמול הוא מבורך ובו רשות התחרות ביצעה חקירות והחרמה של טלפונים ומחשבים ואולי מעצרים, אבל מאוחר מדי. בשנים האחרונות לא ראינו פעולות נחושות כאלה של רשות התחרות ומשרד הכלכלה והם צריכים להתעורר מידית ולטפל בזה על בסיס שבועי. אם מישהו חושב שזה יגמר בקנה של 50 מיליון וכתב אישום למישהו הוא טועה. הוועדה לא תאפשר, אנחנו נחקור ונציף את זה כל שבוע נצפה מרשות התחרות כל חודש לבדוק ואם צריך להכריז על מישהו כמונופול או קרטל אז להכריז. רשות התחרות ומשרד הכלכלה עומדים פה למבחן וצריכים להפנות זרקור לרשתות השיווק ולספקים".
 
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון למנכ"ל שופרסל: "אני כתושב ירוחם יודע ששופרסל בירוחם יקר יותר משופרסל בכל הארץ כי שם יש לכם מונופול". איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל בתשובה לשאלה של ח"כ מיכאל ביטון אם עסקו בתיאום מחירים: "אתם נורמלים? בשום אופן לא" .
ח"כ אורי מקלב אמר: "חודש וחצי אמרו לנו שהכשרויות גורמות ליוקר המחיה, עד שהתברר לכולם שדווקא הרשתות החרדיות שמוכרות הכי כשר ומהדרין - שם הכי זול, סל של משפחה חרדית זול יותר למרות הכשרות. לאחר מכן פנה למנכ"ל שופרסל: "תתבייש לך שסגרת את האתר למגזר החרדי, בור ששתית ממנו - אתה סוגר במקום לתת מחירים שווים לכולם?".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    כוחניות
    יוסי סעדון 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רמי לוי שח רמי לוי משחק אותה זול ומיתחשב ההפך קורע את החלשים ועושה רק לביתו העובדים שלו עבדים והיצרנים סמרטוטים שלו חרם צרכנים דחוף
    סגור
  • 7.
    אז אמרו
    חיים 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוי אוי, אז אמר לו ״תתבייש לך״. וההוא באמת נבהל. בושה של חברי כנסת, בושה של וועדה. במקום להכין שיעורי בית, להתכונן יללמוד את החומר, לדרוש נתונים ולהציג שאלות חכמות שמתבססות על בדיקה ומחקר ונתונים להשוואה, אז יוצרים ויכוח בצעקות והטחת האשמות. אף אחד לא מקשיב, כולם צועקים ואז שומעים אבל לא מבינים כלום. אחד מאשים את השני, אין דרישה לקבלת הסברים, תשובות, אין מסקנות. כל המטרה ליצור מהומה בשביל כותרת. בשורה תחתונה כולם צודקים והצרכנים משלמים. לראות ולקנא במוסד השימוע בסנט ובקונגרס בארה״ב. שאלות וקבלת תשובות. הצגת נתונים אמיתיים, ירידה לפרטים. איזו תרבות של דיון.
    סגור
  • 6.
    ממשלה זבל
    ציקו 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הם מעלים מחירים בכל תחום ואז מוצאים אדם שעשה את הונו ביושר ומעלים אותו על המוקד.
    סגור
  • 5.
    גועל נפש להכניס לכלא (ל"ת)
    בושה 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    גזל חזיריי
    הזעם 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש לשלול רישיון עסק של כול הקמבינטורים ושל יבואני המזון יש להאמין לחכ המרוקאי ולא לבן העם ההוא
    סגור
  • 3.
    חכ נכבדים אפשרו יבוא חופשי ומנעו
    כלכלן בכיר 11/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מיבואנים גדולים ליבא יותר מ מספר מועט וללא שליטה ובלעדיות.
    סגור
  • 2.
    העם דורש שינוי
    אני 11/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הגיע הזמן להעלות את העוולות והעושק שעושים כאן לאזרחים, אין גבולות, עושים מה שרוצים, ואנחנו, הצרכנים, לצערי, פותחים את הארנק בלי לחשוב אולי אם יהיה כאן חרם צרכנים, יתחילו להבין את המשמעות שהכח הוא בידיים שלנו ולא הפוך יש ממשלה חדשה, שאני מקווה, שאכן תהיה ממשלת שינוי אנחנו האזרחים, צריכים לעשות את אותו שינוי ולבחור במה שטוב לנו ולא להיות בובות מריונטה של כל בעלי ההון/בעלי השלטון
    סגור
  • 1.
    חברי כנסת עושים הצגה לתקשורת. אזרח/סלב לא מתייחס אליהם (ל"ת)
    איתן 11/2021/10
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור