כסף וצרכנות

מהלך היסטורי: זו היוזמה שתקים ישראל עם איחוד האמירויות

שתי הממשלות יקימו יחד קרן תמיכה שתקדם שיתופי פעולה של חברות בין המדינות, ופיתוחים טכנולוגיים משותפים בין ישראל לאיחוד האמירויוצ. זה הסכן שתשקיע הממשלה ביוזמה
מערכת ice | 
הייטק בישראל (צילום pexels, pixabay, freepik)
הממשלה אישרה לפני שעה קלה הקמת קרן מחקר ופיתוח משותפת עם איחוד אמירויות, בה תשקיע ישראל 150 מיליון שקלים בעשור הקרוב. הקרן תתמוך בבקשות לפעילות משותפת בין חברות ישראליות לבין חברות אמריתיות.
דומה לקרנות בינ"ל אחרות הקיימות היום, הקרן תספק תמריץ כספי לחברות הישראליות, כאשר מדובר במו"פ של מוצרים טכנולוגיים חדשים או בשדרוג מהותי של טכנולוגיה קיימת, וכן סיוע באיתור שותפים טכנולוגיים זרים. תמיכת הקרן תאפשר גישה למשאבים בינלאומיים, ידע, טכנולוגיה ותשתיות אשר לא קיימות בישראל. התמיכה תאפשר גם סיוע לחברות ישראליות דרך גיוס שותפים מקומיים, התאמה לרגולציה זרה, ויצירת יתרון שיווקי, כלכלי או עסקי.
ישראל תקצה תקציב של 15 מיליון שקל מידי שנה במשך 10 שנים ואיחוד האמירויות יעשו מאצ׳ינג לסכום. בשל כך, הסכום עתיד להגיע במשך 10 השנים ל-150 מיליון שקל מהצד הישראלי וסה"כ ל-300 מיליון ש"ח.
 
היוזמה להקמת הקרן, אותה יובילו מהצד הישראלי משרד החוץ, משרד המדע, רשות החדשנות, משרד האוצר ומשרד הכלכלה, עלתה גם במהלך ביקור רה"מ בדצמבר האחרון באבו דאבי, ובהצהרה המשותפת שלו עם יורש העצר.
שר החוץ, יאיר לפיד התייחס למהלך ואמר, "ישראל ואיחוד האמירויות חולקות תשוקה לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות, שתשפרנה את איכות החיים של האדם, את הסביבה ואת הכלכלה. קרן המו"פ הבילטרלית היא המנוע להתנעת המהלך בסקטור הפרטי, ע"י עידוד החברות, בדגש על SMEs, לחבור יחד, לפתח, לייצר ולשווק המוצרים הטכנולוגיים החדשניים ברמה אזורית ועולמית. אני מברך ומודה לעמיתי שר החוץ האמירתי על תמיכתו במהלך מתחילתו. כמו כן, מודה לשרת החדשנות, אורית פרקש הכהן על העבודה החשובה. ההייטק הוא נכס אסטרטגי למדינה וחשוב לשמור ולפתח אותו".
שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן התייחסה אף היא, ״אני רואה חשיבות רבה בהקמת קרן השקעות הדדית בתחומי ההייטק בין ממשלת ישראל לאמירויות. איחוד האמירויות משקיעה היסטורית בענפי אנרגיה, תשתיות ועוד, בשל כך הקרן החדשה תייצר גשר שיקל על השקעות אמירתיות בטכנולוגיה ישראלית בתחומים אלו ונוספים.  שמחה על צעד חשוב זה בין ישראל לאמירויות ומודה לשר החוץ, יאיר לפיד ולשגריר ישראל באמירויות. מודה גם לעמיתינו השרים באמירויות שתמכו ברעיון מהרגע הראשון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה