כסף וצרכנות

ועדת הכלכלה תשים סוף ליוקר המחייה? צפו בשידור

יו"ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון, קורא להקים קבינט ליוקר המחיה ואף מודה כי הממשלה אחראית לחלק מיוקר המחיה, אך גם אנשי עסקים "שחטאו לאמונתם לציבור", ופרגן לגיא לרר שהוביל את הסיקור התקשורתי. האם הכנסת תגיע להכרעה?
מערכת ice | 
מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה (צילום דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
ועדת הכלכלה בראשות ח"כ מיכאל ביטון, מתכנסת היום (רביעי) לדיון על יוקר המחיה בישראל בעקבות גל ההתייקרויות ברחבי הארץ: החל מהחשמל והדלק, ועד הדיור ומוצרי המזון - כאשר נראה שהממשלה עדיין לא החליטה על הצעדים הנדרשים.
יו"ר הוועדה, מיכאל ביטון, אמר בצורה מפורשת "אני רואה את הממשלה כאחראית לחלק מיוקר המחיה", אבל הוסיף כי יוקר המחיה גם לאנשי עסקים "שחטאו לאמונתם לציבור". ביטון גם הוסיף לפרגן לעיתונאים שהובילו את הסיקור התקשורתי בנושא, ביניהם מגיש "הצינור" גיא לרר שאף עלה לשידור למחות ואמר שהציבור יותר לא יניח לרשתות הגדולות להעלות מחירים בלי סיבה. ביטון אף קרא לממשלה להקים קבינט ליוקר המחיה.
 
מוקדם יותר שלחו בהתאחדות התעשיינים מכתב לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשרת הכלכלה אורנה ברביבאי. לדברי התאחדות התעשיינים, "לצערנו נראה כי על אף פעילות הממשלה המבורכת בתחומים שונים, זו אינה עושה מספיק, אם בכלל, על מנת לסייע לעסקים ולציבור להתמודד עם השלכותיו הכלכליות של המשבר והשפעותיו על יוקר המחייה".
והוסיפו: "המפתח האמיתי לטיפול ביוקר המחייה ולהתמודדות עם עליות המחירים הוא דווקא במרכיבי העלויות המצויים באופן מלא בשליטת הממשלה. ככל שיש בכוונתכם או ברצונכם להביא לבשורה בתחום ולסייע למגזר העסקי ולציבור להתמודד גל ההתייקרויות אני קורא לכם ראשית לטפל במרכיבי עלות אלו", והוסיפו: "הכי קל להפנות כלפינו אצבע מאשימה, אבל האחריות לעליות המחירים נמצאת בידי הממשלה"
צפו בדיון:
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה