כסף וצרכנות

חברת האנרגיה כבשה את בריטניה, וזו עלות הפרויקט

נופר אנרגיה ממשיכה להרחיב את פעילותה הגלובאלית בתחום אגירת החשמל ומגדילה את פרוטפוליו הפרויקטים שלה בבריטניה. עלות הפרויקט היא כ-86 מיליון שקל. ומה ההכנסות השנתיות?
מערכת ice | 
נדב טנא (צילום אורן בירן, pixabay, unsplash)
"נופר אנרגיה" ממשיכה להרחיב את פעילותה הגלובאלית בתחום אגירת החשמל ומגדילה את פרוטפוליו הפרויקטים שלה בבריטניה באמצעות פלטפורמת הייזום המקומית. במהלך 2021 הקימה החברה, בשיתוף עם קבוצת אינטרלנד, פלטפורמת אגירה ייעודית משותפת העוסקת בייזום, פיתוח, הקמה, מימון, ניהול והחזקה של פרויקטי אגירת חשמל בבריטניה.
"נופר אנרגיה" מחזיקה ב-75% מהתאגיד המשותף, ואינטרלנד מחזיקה ב-25% הנותרים. במהלך החודשים האחרונים החברה המשיכה לפתח את פלטפורמת האגירה לרבות גיוס צוות הנהלה בכיר, מינוי יועצים ייעודיים בתחומים שונים והרחבת הפעילות ופורטפוליו הפרויקטים.
 
בדצמבר האחרון, דיווחה החברה על כניסה לפרויקט Cellarhead, פרויקט אגירת חשמל בסוללות הגדול בבריטניה. מדובר בפרויקט בעל נקודת חיבור לרשת החשמל בהספק מוערך של 300-349 מגה-ואט והספק קיבולת אגירה של כ-700 מגה-ואט שעה. סך עלויות ההקמה החזויות של הפרויקט עומד על כ-214 מיליון פאונד, והוא צפוי להניב הכנסות שנתיות של כ-42 מיליון פאונד ו-EBITDA שנתית של כ-35.5 מיליון פאונד. במהלך החודשים האחרונים המשיכה החברה את הערכותה להקמת הפרויקט, אשר צפוי להתחבר לרשת במהלך 2024.
הבוקר (חמישי) מדווחת החברה על כניסה לפרויקט אגירה נוסף במסגרת הפלטפורמה הייעודית עם קבוצת אינטרלנד. מדובר בפרויקט Buxton, בעל הסכם חיבור לרשת החשמל בהספק של 30 מגה-ואט והספק קיבולת אגירה של כ-60 מגה-ואט שעה. סך עלויות ההקמה החזויות של הפרויקט עומד על כ-86 מיליון שקל, והוא צפוי להניב הכנסות שנתיות של כ-17 מיליון שקל ו-EBITDA שנתית של כ-15 מיליון שקל. הפרויקט מצוי לקראת הקמה, לאחר שהתקבלו כלל האישורים הנדרשים לתחילת הקמתו, והוא צפוי להתחבר לרשת החשמל במהלך 2023. במקביל להקמת הפרויקט, השותפות מקדמת פיתוח וכניסה למספר פרויקטי אגירה נוספים בהספקים משמעותיים.
 
מדובר בהמשך ישיר לפעילותה המשמעותית של "נופר אנרגיה" בתחום אגירת החשמל. החברה הקימה וחיברה לרשת החשמל את מתקן האגירה הראשון בישראל בקיבוץ ניר יצחק, חתמה על מספר הסכמי רכש אסטרטגיים עם יצרני סוללות מובילים לרבות הסכמים בהיקף 300 מגה-ואט שעה עם חברת טסלה, חיברה לרשת החשמל את מתקן האגירה הראשון של טסלה בקיבוץ שובל, מקימה כיום עשרות מתקני אגירה בשותפויותיה בכל רחבי הארץ וצפויה לחבר עד סוף 2022 100 מגה-ואט שעה בישראל.
בנוסף, החברה חתמה על הסכם לייזום, הקמה והחזקה של פרויקט אגירה בהספק של כ-400 מגה-ואט שעה, הגדול מסוגו בישראל, עם חברת מבנה נדל"ן, וכאמור בדצמבר האחרון דיווחה על הקמת הפלטפורמה הייעודית בבריטניה וכניסה לפרויקט האגירה הגדול במדינה בהספק קיבולת אגירה של כ-700 מגה-ואט שעה.
נדב טנא, מנכ"ל נופר אנרגיה: "נופר אנרגיה ממשיכה להרחיב את פעילותה הגלובאלית בתחום אגירת החשמל, המאופיין בצמיחה משמעותית ובתשואות גבוהות, ומצריך ידע ויכולות בתחומי ההנדסה, התפעול, המימון והסחר בחשמל. אנו שמחים לעדכן הבוקר על הגדלת פרוטפוליו הפרויקטים של השותפות המוצלחת עם קבוצת אינטרלנד, המקדמת כיום פרויקטי אגירה בבריטניה בהספק של כ-760 מגה-ואט שעה. פרויקט זה מצטרף לכ-1.5 ג'יגה-ואט שעה בשלבי הקמה וייזום מתקדם, אותם מקדמת "נופר אנרגיה" בשותפויותיה השונות. נמשיך להוביל את תחום האגירה תוך מינוף יכולותינו היזמיות והתשתית הארגונית התומכת הכוללת מערך הנדסי ותפעולי גלובאלי. אני מודה לקבוצת אינטרלנד על השותפות המוצלחת אשר ממשיכה להניב פרויקטים בהיקפים משמעותיים".
בחודש מרץ פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים לסיכום שנת 2021, מהם עולה גידול חד בהיקף הפרוייקטים המחוברים ובהקמה, לצד התרחבות גלובלית ב-6 מדינות והקמת תשתית תומכת. החברה השלימה הקמות של מאות פרויקטים בישראל, באירופה ובארה"ב בהספק כולל של מעל ל-300 מגה-ואט. היקף הפרויקטים המחוברים זינק ל-438 מגה-ואט, גידול חד של 313% ביחס לתחילת 2021.
היקף הפרויקטים המצויים בהקמה גדל לכ-729 מגה-ואט מערכות סולאריות ולכ-808 מגה-ואט שעה מתקני אגירה, צמיחה של 317% בהשוואה לתחילת 2021. לחברה פרויקטים מחוברים ובהקמה בהספק כולל של 1,167 מגה-ואט מערכות סולאריות ו-814 מגה-ואט שעה מתקני אגירה, בשבע מדינות שונות. ההכנסות השנתיות הכוללות הצפויות ממכירת חשמל לאחר חיבור הפרויקטים המצויים בהקמה הינן כ-875 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה