כסף וצרכנות

רמי לוי או ויקטורי? זו הרשת הזולה ביותר

בסל המורחב סופר יהודה היא הרשת היקרה ביותר, ובסל המצומצם זוכה לתואר המפוקפק סופר אלונית, מה הרשתות המשתלמות ביותר והיכן תשיגו את נתח האנטריקוט במחיר הזול ביותר? 
מערכת ice |  5
סופרמרקט (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)

המועצה לצרכנות פירסמה היום (שני) את תוצאותיה של סקירת מחירים שערכה לקראת יום העצמאות. במסגרת הבדיקה נערכת השוואת מחירים, עבור סל של 134 מוצרים ליום העצמאות. הסל כלל בשרים, ירקות, פירות, סלטים מוכנים, שתיה, אלכוהול, וחומרים למנגל המסורתי.

על פי הבדיקה סופר יהודה, זכה לתואר המפוקפק הסל היקר ביותר, כאשר רמי לוי באינטרנט הוא הסל הזול ביותר, ההפרש ביניהם עומד על 34%. כמו כן סקירת סל יום העצמאות מראה עליה של 4 אחוז ממחיר הסל בשנה שעברה (בעיקר בשל התייקרות החד"פ והעוף הטרי), זאת לצד ואחוז בודד של עליה במחיר הממוצע מתחילת הרבעון.
 


באשר כלים חד"פ חלה עליה של 70-90% במחיר, זאת לאחר שבנובמבר האחרון הוטל עליהם מס קנייה מיוחד בשיעור של 11 שקלים לק"ג, בשל הנזק הסביבתי שהם גורמים. בעוף טרי חלה עלייה של בין 8% ל-23% , וכן חלה עלייה של יותר משליש (35%) במחירו של מוצר בסיסי, שמן קנולה. בנוסף דווח על עליה קטנה בירקות ופירות.


הבדיקה נערכה ב-25 לחודש, וכן נבדקו מחירי אותם המוצרים בהשוואה לתאריכים: 5/4/21, 3/1/22, 4/4/22 ו-25/4/22, למעט ויקטורי שנדגם ב-26/4. הבדיקה כללה 33 רשתות בהן נמצאו לפחות 80 אחוז מסך הסל. בסיס נתונים מתקבל מהאתרים פרייסז וסטורנקסט, והליווי הסטטיסטי נעשה ע"י ד"ר אור כץ מהמכללה האקדמית אשקלון.

בנוסף בדקה המועצה לצרכנות סל משפחתי לחגיגות יום העצמאות הכולל בשרים, ירקות, פיתות, סלטים מוכנים ובירה. סך הכל נבדקו 20 מוצרים, ב-34 רשתות בהן נמצאו לפחות 80 אחוז מהמוצרים. הסל הנבדק כולל 134 מוצרים מהקטגוריות: מוצרי בשר ועוף טרי, סלטים מוכנים, גלידות, שתיה קרה, אלכוהול, ציוד למנגל, ופירות וירקות.
 



בסל המשפחתי שנבדק חצי חינם גרפה את תואר הסל הזול ביותר בעלות של 379 שקלים, מיד אחריה בהפרש קטן ויקטורי עם מחיר של 383 שקלים. בהפרש של 38% ניצבה סופר אלונית עם הסל היקר ביותר, 522 שקלים. (ההפרש בין הסל היקר והזול: 143 שקל שהם 38%). באשר לבשר, אנטריקוט טרי (יתכנו הבדלים באיכות הבשר) תוכלו להשיג את הנתח הזול ביותר על פי הבדיקה ברשת חצי חינם, שם מחירו 99 שקלים, לעומתו ברשת היפר כהן ידרשו עליו יותר מכפול, 204 שקלים, המהווים הפרש שלא פחות מ-106% במחיר.


אם חשקה נפשכם בפרי מתוק והחלטתם לקנות מלון, ברשת ויקטורי יגבו מכם את המחיר הזול ביותר שנמצא: שלושה שקלים לקילו. לעומתם טיבי טעם משלשת את המחיר, ותדרוש מכם לא פחות מ-13 שקלים, הפרש של 10 שקלים, המהווים עלייה של 330%.


גלידת שמנת בן&גריס (אין הבדל מאתמול לאור הריקול של גלידות שטראוס) הכי יקר: יינות ביתן - 22 שקל, הכי זול: רמי לוי - 17 שקלים. הפרש של 35%. מדליק פחמים הזול ביותר גם הוא נמצא ברמי לוי, במחיר של 9 שקלים, היקר ביותר הוא זה שמציעים בסופר אלונית בעבור 19 שקלים.

במועצה לצרכנות מזכירים על רקע התוצאות כי “ניתן לחסוך בהוצאות ע"י השוואת מחירים מוקדמת, ממליצה שלא להתפתות ולקנות רק ברשת אחת, ולחפש חלופות זולות למותגים המוכרים” .
 

תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בדיחה
    רמי 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתבת פרסומת. לא מצליח להבין מי זול יותר. אני לא כלכלן. ולקרוא כמות כזאת של חומר קריאה?
    סגור
  • 4.
    הסל יקר..זה נבלה וזה טרפה...! (ל"ת)
    צצ 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    על מי עובדים
    אורח 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איפה שנוגה נועם נמצאת הכי הרבה יזכו בתואר. בדרך כלל זה רמי לוי
    סגור
  • 2.
    שטויות
    חיים 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    א. הכתבה לא הקיפה את כל רשתות השיווק הפועלות בארץ. ב. למרבית הרשתות אין כלל משלוחים לבתים. ג. רמי לוי באינטרנט אינו מאפשר ביצוע משלוחים לישובים שמחוץ לעיר בה ממוקמת חנות של הרשת. כך שהמלצה לקנות שם אינה עוזרת לרבים מתושבי המדינה.
    סגור
  • 1.
    זול? האמנם?
    רות 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רמי לוי אולי זולה באינטרנט, אבל שירות המשלוחים לא 100 - כל פעם חסר משהו במשלוח, הרבה פעמים מחייבים מוצר בחשבונית ולא מביאים אותו פיזית במשלוח! ממה זה עוזר שמזכים אחר כך? הבן אדם צריך את המוצר במשלוח! אולי זה זול יותר, אבל בסופו של דבר נאלצת לקנות את מה שלא הביאו במשלוח במכולת השכונתית במחיר מופקע, אז מה משתלם פה?
    סגור