כסף וצרכנות

לקראת הוזלה משמעותית? זה המהלך שיביא לירידת מחירים

לקראת הורדת מכסים משמעותית לצרכנים בעקבות הסכם לכינון אזור סחר חופשי בין ישראל לגוואטמלה. המהלך יוביל להורדת מחירים משמעותית לצרכנים וגם ליצואנים.  ההסכם כולל הפחתת מכסים הדדית במטרה להרחיב את הסחר הבילטרלי
מערכת ice |  3
יצוא בישראל (צילום דוברות משרד הכלכלה והתעשייה, freepik, פלאש 90/ אדי ישראלי)
לאחר השלמת סבב הדיונים האחרון שהתקיים במשרד הכלכלה בירושלים, בהשתתפות סגנית שר הכלכלה של גוואטמלה ובליווי משלחת רשמית, הסתיים המו"מ לכינון הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לבין גוואטמלה. 
היתרונות המרכזיים של ההסכם: ההטבות ההדדיות על מוצרים אשר הוסכמו בין הצדדים  כוללות בין היתר הורדות מכסים על מוצרים תעשייתיים וכן הטבות במוצרי מזון וחקלאות.
 
מבחינת הצרכנים תהיה הורדת מכסים על פרחים וצמחי נוי, אגוזים, פירות יער, תבלינים, תרופות, תכשיטים. הבשורה ליצואנים: הורדת מכסים על זרעים, אגוזים, שמנים, יין, כימיקלים, תרופות, קוסמטיקה, זכוכית, תכשיטים ויהלומים, ברזל ופלדה, וציוד רפואי.
מנהל מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אוהד כהן, אמר: "עם חתימתו וכניסתו לתוקף של ההסכם לאחר אישורו על ידי שתי המדינות, הוא עתיד לחזק את הקשרים בין המדינות ולסייע במימוש הפוטנציאל הטמון ביחסים הכלכליים. השלמת המו"מ מוסיפה נדבך נוסף ליחסי הידידות הקרובים בין שתי המדינות ולשורת ההסכמים שכבר יש לישראל במרכז ודרום אמריקה." 
 
ההסכם לכינון אזור סחר חופשי מתמקד בסחר בסחורות וכולל הפחתת מכסים הדדית במטרה להרחיב את הסחר הבילטרלי, להביא להורדה של יוקר המחייה ולהקל על חדירתן ופעילותן של חברות בשווקים באופן הדדי. כמו כן כולל ההסכם היבטים הנוגעים לרשויות המכס וכן תחומים לשיתופי פעולה עתידיים בין המדינות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תפסיקו למכור לנו בולשיט המחירים רק עולים
    י 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה כבר מביאים מגווטלחרה
    סגור
  • 2.
    מה כבר אפשר לייבא מגוואטמלה ?
    fhfh 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך איזור סחר חופשי עם סין
    סגור
  • 1.
    ביטרלי שמיטרלי
    אלכס 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עובדים עלינו. מתי מוצרי אוכל בישראל ירדו? כמה שיורדים המיסים ,המחירים עולים. רוב מוצרי המדף כ50% יקרים מחו"ל
    סגור