כסף וצרכנות

תלוש השכר החודשי שלכם הולך לעבור שינוי משמעותי

אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק הגנת השכר ובו קביעת מבנה, נוסח ומראה אחידים לכל תלושי השכר. זאת בכדי לאפשר לכל עובד לרכוש את מיומנות קריאת התלוש ולזהות שגיאות וטעויות של המעסיק שעשויים להיות בעבור העובד משמעות כספית גדולה 
מערכת ice |  2
תלוש שכר (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
מליאת הכנסת אישרה אמש (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנת השכר (תיקון - פנקס שכר, תלוש שכר וגיליון אלקטרוני), התשפ"ב-2021 של חברת הכנסת גבי לסקי. בהצעת החוק נקבע כי השר האחראי על זרוע העבודה יקבע בתקנות באישור הוועדה את המבנה של תלוש השכר שצריך המעסיק לספק לעובד, את נוסחו ואת מראהו.
 
בנוסף, מוצע לקבוע חובה למסור לכל עובד גיליון אלקטרוני שיכלול את נתוני התלוש ופנקס השכר, בצד החובה למסור לו תלוש שכר, והצעת החוק מתייחסת גם לדרכי המסירה של הגיליון האלקטרוני לעובדים שאין ברשותם אמצעים דיגיטליים. בדברי ההסבר נכתב: בשנת 2008 נחקק התיקון מספר 24 לחוק הגנת השכר אשר קבע מהם הפרטים אשר חובה לכלול בכל תלוש שכר.
בפעם הראשונה התיקון מסדיר את התחום ושיקף לעובדים את הפרטים השונים המרכיבים את שכרם. יחד עם זאת, מכיוון שהתיקון לא קבע מבנה נוסח ומראה אחידים לתלוש השכר, מתקשים עובדים רבים ללמוד לקרוא את תלוש השכר, ולזהות טעויות ושגיאות שמשמעותם הכספית עשויה להיות להם משמעותית מבחינה כספית. 
על פי החוק, קביעת מבנה, נוסח ומראה אחידים תאפשר לכל עובד לרכוש את מיומנות קריאת התלוש פעם אחת, ולהשתמש בה לאורך כל שנותיו בשוק העבודה, על מנת להבין את תלוש השכר שהוא מקבל, ולזהות שגיאות וטעויות של המעסיק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יפה.
    רייבקה 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יפה מאוד. וחשוב מאוד.
    סגור
  • 1.
    יופי של הצעת חוק...חשוב ונכון. (ל"ת)
    עופר 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור