כסף וצרכנות

בכמה עלו מחירי הגלידות בישראל - ואיפה הכי זול לקנות?

מה הרשת שבה הכי משתלם לרכוש גלידה לקיץ? פלדמן וריאו מקפיצות מחירים והמוצרים שבהם נרשמו הפערים הגבוהים ביותר בין רשתות השיווק. לקראת הקיץ הבאנו לכם את נתוני המועצה לצרכנות בשוק הגלידות
מערכת ice |  1
מחירי הגלידות בישראל (צילום pixabay, pexels)

לקראת חופשת הקיץ המועצה הישראלית לצרכנות פרסמה היום (ראשון), נתוני השוואת מחירים מעודכנים אודות מחירי הגלידות במקררים של רשתות בשיווק, כשסך הכל נבדקו מחירם של  170 מוצרים הכוללים: שלגונים, חטיפי גלידה, גלידה רגילה , גלידת שמנת , גלידה דיאט וגלידה צמחית. 

מהנותנים עולה כי נרשמה עלייה ממוצעת של 4% במחירי הגלידה בהשוואה למחיר הגלידות בשנה שעברה, אולם המחיר הממוצע של הגלידות היום נמוך ב-2% מהמחיר בתחילת השנה.  
 


רשתות השיווק המשתלמות ביותר לרכישת גלידות  גלידות 
מתוך סל של 25 מוצרי הגלידה הפופולאריים והנפוצים (על בסיס נתוני סטורנקסט ופרייסז), הרשת הזולה ביותר היא אושר עד והיקרה ביותר עם סופר יודה – עם הפרש שלא פחות מ-207 שקלים המהווים פער של 39 %. 

בפילוח לפי סוגי רשתות נרשם פער של 180 שקל בין אושר עד לרשת הדיסקאונט (סניף קמעונאי מרכזי וגדול) פרש מרקט – פער של 34 %. בקטגוריה העירונית ההפרש בין רשת העירונית  הזולה ביותר- פוליצר לרשת היקרה ביותר- סופר יודה עמד על 173 שקלים, המהווים פער של 31 %. 

מי מהרשתות העלתה מחירים? 
המועצה בדקה 9 רשתות: רמי לוי, שופרסל דיל, ויקטורי, יוחננוף, חצי חינם, בר כל טוב, טיב טעם, מגה בעיר ואם פמ. ההשוואה נעשתה  בשני תאריכים.  (23.6.2022) לעומת (24.6.2021). כאשר מספר המוצרים בקטוגרית הגלידות הייתה שונה בכל רשת שונה. ברשת יוחננוף נרשמה העלייה המשמעותית ביותר עם זינוק של 8% ביחס לשנה שעברה, מיד אחריה רמי לוי עם עלייה של 6%. בטיב טעם וברשת אם פם – המחרים עלו באחוז בודד. 
 



גם היצרנים העלו מחירים
גלידות פלדמן הקפיצה את המחיר
על פי הבדיקה בלא פחות מ- 14% תוך שנה. גלידות ריאו  העלתה על פי הבדיקה את המחיר ב-11% בהשוואה לתאריך הבדיקה בשנה שעברה.

ריכוזיות גם בשוק הגלידות; (מתוך נתוני המועצה לצרכנות)
אותו מוצר פחות יקר

 ההפרש במחיר לאותה הגלידה יכול להגיע  ל-20  שקלים! להלן ההפרשים בכמה מוצרים נבחרים. 

טילון אקסטרים בטעם וניל נסטלה ( 6 X 72 גרם) - נמכר במחיר ממוצע 19.9 שקלים ברשת רמי לוי , ואילו ברשת סופר אלונית  נמכר במחיר של   39.9 שקלים. הפרש של  101%, 20 שקלים . 


גלידה בטעם וניל בציפוי שוקולד חלבי של קרמיסימו ( 60 יחידות 630 גרם) , נמכרת ברשת שערי רווחה ב 34.9 שקלים, וברשת סופר אלונית ב 54.9 שקלים - הפרש של 57%. 


קרחון מיני 100% פרי אפרסק ומשמש (סולרו 5 * 60 גרם) , נמכר ברשת מחסני השוק ב 17.9 שקלים, ובמחיר כפול כמעט של 36.9 שקלים ברשת מחסני השוק בשבילך. 


גלידה חלבית בטעם וניל קוקילידה לה קרמריה ( 1.4 ליטר), נמכרת ב-13 שקלים ברשתות גוד מרקט, יש חסד, יש בשכונה , ובמחיר של  31.9 שקלים  ברשת מיני סופר אלונית  הפרש של.  145%  שקלים.  


* המחירים תלויים מבצעים (ללא מבצעי כרטיס אשראי) שמשתנים מעת לעת. והמחירים הנכונים ליום הבדיקה המוצג.

המוצרים נבחרו על בסיס המוצרים הנפוצים והנמכרים ביותר. הבדיקה מתבססת על נתוני פרייסז וסטורנקס. המחירים נבדקו ב- 3 תאריכים: 23.6.2022  ו-24.6.2021 (לפני שנה) ונבדקו המחירים בתחילת השנה  7.1.2022. המחירים הם מחיר ממוצע רשתי כולל מבצעים (למעט מבצעי אשראי). ליווי סטטיסטי :ד"ר אור כץ, המכללה האקדמית אשקלון. הערה חשובה: סה"כ הסל ופערי המחירים בין הרשתות מטה הן תלויות מבצעים שמשתנים מעת לעת. והמחירים הנכונים ליום הבדיקה המוצג.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זבל זבל זבל. מחירי סכנה לאנשים השפויים
    אשת איש 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מי המטורף שקונה גלידה זבל בארץ? חכו לנסיעה לארופה ארה'ב או סיני
    סגור