כסף וצרכנות

עשרות מותגי משקאות יורדים מהמדפים: חשש לזיהום והרעלה

הריקול שכולל כמעט 90 מוצרים של Lyons Magnus בשל חשש לזיהום מיקרוביאלי, הגיע לאחר "המשך שיתוף פעולה והתייעצות" עם מנהל המזון והתרופות האמריקאי
מערכת ice |  4
סופרמרקט (צילום Magma Images)
חברת המשקאות התזונתיים Lyons Magnus הרחיבה ריקול מרצון של זנים מסוימים של מוצרים פופולריים, כולל משקאות שיבולת שועל, Oatly, Optimum Nutrition Protein Powder ו-Glucerna Shake, בגלל הפוטנציאל לזיהום מיקרוביאלי, כך אמרו השבוע גורמים בחברה.
החברה אמרה בהצהרתה כי לא נרשמה מחלה או תלונה הקשורה למוצרים שנזכרו. החברה הצהירה ביום רביעי כי מוצרים נוספים יירדו מהמדפים. החברה אמרה בהצהרה שמינהל המזון והתרופות פרסם רשימה של 89 מוצרים, כולל מספרי תיקים, לאחר "המשך שיתוף פעולה והתייעצות" עם הסוכנות. חלק מהמוצרים הנזכרים הופצו בכל ארצות הברית.
 
החברה אמרה שהמוצרים שנזכרו עלולים להיות מזוהמים באורגניזמים שעלולים להזיק לרבות Cronobacter sakazaki ו- Clostridium botulinum. Cronobacter saczakii שהם חיידקים שעלולים לגרום לזיהום מסכן חיים או דלקת של הקרומים המגינים על המוח ועמוד השדרה. לפי ארגון הבריאות העולמי, קלוסטרידיום בוטולינום הוא חיידק המייצר רעלים מסוכנים שעלולים לגרום לצורה חמורה של הרעלת מזון.
"למרות שלא נמצאה קלוסטרידיום בוטולינום במוצרים, הצרכנים מוזהרים שלא לצרוך אף אחד מהמוצרים שנזכרו, גם אם הם לא נראים או מריחים רע", אמרה החברה בהצהרה. "מומלץ לצרכנים גם לא לצרוך מוצרים שחצו את תאריך התפוגה".
על פי ההצהרה, תסמינים של Cronobacter sakazaki, שהם נדירים, יכולים לכלול חום, הקאות ודלקת בדרכי השתן. קלוסטרידיום בוטולינום יכול לגרום למחלה ולהיות קטלני בכל מקום בין שש שעות לשבועיים לאחר אכילת מזון מזוהם, נאמר בהצהרה. התסמינים עשויים לכלול ראייה לקויה, צניחת עפעפיים, קושי בדיבור, קושי בבליעה וחולשת שרירים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כנראה שמביאים את הזבל לארצנו
    פרייר 08/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שנתפסים,
    סגור
  • 2.
    מה הרלוונטיות של הכתבה הזאת לצרכן הישראלי?
    שילר הדילר 08/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סיפור נחמד על ריקול אמריקאי. אבל אין לכתבה ערך עיתונאי ומקצועי אם אין התייחסות לגבי המצב בארץ. יש יבוא מסודר? יש מוצרים? התייחסות יבואן? בטח יש לכם כמה קוראים ישראלים בארה"ב אבל הערך החדשותי העיקרי הוא כאן בארץ.
    סגור
  • 1.
    יותר מידיי ריקולים בזמן האחרון
    משה 08/2022/14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    יש לאמץ תקן איכות למוצרי מזון ולדאוג שבפס הייצור לא יהיו אנשים ממורמרים
    סגור
  • ממשלת זדון
    יהודיה 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תפסיקו כבר לעבוד על אנשים . כל היום מחפשים את המוצר הבא להעלים מהמדף עד שנישאר ללא אוכל כלל
    סגור