בריאות

הריקול בגלידות: 24 אנשים פונו לבי"ח - אדם נפטר

המרכז האמריקאי למניעת מחלות העלה את מספר המקרים המתועדים של נפגעים כתוצאה זיהום הליסטריה במותג "ביג אולף", ל-25 . יותר מ-20 אנשים פונו לבי"ח ואדם אחד מצא את מותו. 
מערכת ice |  1
חיידקי ליסטריה בגלידה (צילום pixabay, freepik)

לאחר שהתפרצות ליסטריה נרחבת בארה"ב, נקשרה לזיהום במותג הגלידה המקומי "ביג אולף", ביום חמישי האחרון עדכן המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), את מספר הנפגעים הפוטנציאלי כתוצאה מהזיהום מ-22 ל-25 מקרים.

בסך הכל, 24 אנשים אושפזו, ואדם אחד מת. מתוך חמישה אנשים שחלו במהלך ההיריון, "מחלה של אדם אחד גרמה לאובדן עובר", לפי נתוני ה-CDC , שהובאו לפרסום ב"ניו יורק פוסט".


לאחר שהודיעו על ההתפרצות בתחילת יולי, חברת הגלידות אמרה כי "הפסיקה מיד את הייצור וההפצה של המוצר ", ובהמשך החודש לאחר הכחשות שונות, פרסמה סוף סוף ריקול נרחב לכל הטעמים ומוצרי הגלידה.


במקביל, מחלקת החקלאות והצרכנות של פלורידה דיווחה כי תשע מתוך 100 הדגימות הסביבתיות שנאספו נמצאו חיוביות לזיהום ליסטריה.

הסוכנות הורתה ל"ביג אולף" להפסיק להשתמש בציוד עיבוד שבו נמצאו חיידקי הליסטריה, אשר למעשה השביתו את כל הפעילות. המוצרים שנפגעו נמכרו ברשתות קמעונאיות בפלורידה וכן במסעדות ובבתי אבות.


"ביג אולף משתפת פעולה באופן מלא עם רשויות הרגולציה כדי להחזיר בהצלחה את כל המוצרים החשודים, וביקשה מקמעונאים להפסיק את המכירות ולהיפטר מהמוצר", אמרה החברה בהודעה בנושא. "צרכנים שרכשו מוצרי גלידת ביג אולף אינם צריכים לצרוך מוצרים אלה ויש להיפטר מהם מיד."

צרכנים בריאים עלולים לסבול מתסמינים כמו חום גבוה, כאבי ראש עזים, נוקשות, בחילות, כאבי בטן ושלשולים, על פי הודעת הריקול.
 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    'אדם איבד עובר'
    אמא 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת מעניין לדעת איזה מין 'אדם' מאבד עובר.
    סגור