בריאות

התפרצות נרחבת של הרעלת מזון: זו הגלידה החשודה

חברת גלידה אמריקאית חשודה כי מוצריה היו מזוהמים בחיידקי ליסטריה שגרמו להרעלת מזון - משפחתה של אישה שנפטרה מהזיהום הגישה תביעה נגד החברה
מערכת ice |  6
חיידקי ליסטריה בגלידה (צילום pixabay, freepik)

חברת גלידות בפלורידה נקשרה להתפרצות של ליסטריה ברחבי ארה"ב, והביאה את משפחתה של אישה שנפטרה מהזיהום, להגיש תביעה משפטית. כך עולה מדיווח ב"ניו יורק טיימס". 

לפי הפרסום, חברת "Big Olaf Creamery" היא לכאורה המקור לחיידקים המסוכנים שעלולים לגרום להרעלת מזון, על פי המרכז לבקרת מחלות. כאשר, עשרים ושניים אנשים נוספים, מעשר מדינות שונות ברחבי ארה"ב, חלו בזיהומים של ליסטריה מונוציטונס, על פי המרכז לבקרת מחלות האמריקאי. 


משפחתה של מרי בילמן - אישה מאילינוי שמתה מזיהום ליסטריה 11 ימים לאחר שאכלה גלידה מזוהמת - הגישה ביום שלישי תביעה פדרלית נגד החברה שבסיסה בסרסוטה. עוד צוין כי הגלידה נמכרת רק בפלורידה ועיקר המקרים דווחו במדינת סאנשיין. 

כמו כן דווח כי מתוך 17 אנשים שרואיינו על ידי הסוכנות למניעת מחלות, 14 דיווחו שאכלו גלידה בפלורידה ושישה אנשים זכרו במיוחד שאכלו גלידת Big Olaf Creamery או אכלו במקומות שבהם ניתן היה להגיש אותה. בנוסף למותה של בילמן, כל החולים מלבד אחד אושפזו עם תסמינים חמורים, ואישה הרה אחת איבדה את העובר שלה, לפי גורמים ששוחחו עם המגזין האמריקאי. 
 


מנגד נכתב שחברת הגלידה טוענת כי המרכז רק משער שההתפרצות קשורה למוצר שלהם, מכיוון שהיא שיתפה פעולה עם הרשויות. "היינו שקופים וענינו על כל השאלות שלהם וסיפקנו להם את כל המידע שהתבקש מאיתנו, שכן בריאות ורווחת הציבור הם בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר ביג אולף קרימרי בהצהרה.

תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מתכננים לנו משהו מאחורי הגב
    רוני 07/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרעלת מזון בכל העולם! או שמשעמם לכם או שדבר אחר הרבה יותר מפריד קורה. למה הכותרות האלו? למה כל המוצרים שהילדים אוהבים מורעלים? צרפת, ישראל, ארצות הברית? האם זה בגלל החיסון? מה מנסים להנדס?
    סגור
  • 5.
    פלורידה זה המושל שמתנגד לסדר העולמי החדש
    נפלאותיו של קלאוס שו 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם נוקמים בפלורידה ???
    סגור
  • 4.
    גלידה מזוהם רעל
    ללללל. 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן לפני חודשים בישראל ברעננה קניתי גלידה והרגשתי לא טוב מהגלידה היה כמה ביסים מהגלידה מזוהם רעיל היתח על הפנים למישה ימים נגשתי לחברת שטראוס ועוד חברה אך לא חזרו אלי חוצפה מאז כבר לא קונה את הגלידה שלהם בושה הייתי על הפנים.. הגשתי
    סגור
  • 3.
    את מי זה מעניין?
    דביל 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 6
    אין לכם חדשות כלום.
    סגור
  • 2.
    אין שום קשר לטבע תגובה למס 1
    מיכא 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בני האדם עובדים ללא תנאים בסיסיים במרוץ אחרי הדולר, עובד אחד הכניס זיהום לאוכל כל הפס ייצור מזוהם,משם ללקוח הדרך קצרה כי אין שום בקרה ביציאה מהמפעל וכך בכל מפעלי המזון
    סגור
  • 1.
    Crazy World
    OBX 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל העולם השתגע, הטבע במלחמת הישרדות נגד האנושות. וירוסים והרעלות מזון, מתפשטים בכל העולם. מה יהיה עם כל האנשים הטובים?
    סגור