בריאות

חברה החשודה בהרעלת מזון: מסרבת להוריד את המוצר מהמדפים

חברת הגלידות האמריקאית Big Olaf Creamery, אשר נבדק החשד כי מוצריה היוו מקור להתפרצות ליסטריה נרחבת, שאף הביאה למותם של שניים - מסרבת לבצע ריקול ולהוריד את המוצר מהמדפים: "מדובר רק בספקולציות מכיוון שמדובר בחקירה מתמשכת"
מערכת ice | 
חיידקי ליסטריה בגלידה (צילום pixabay, freepik)

יצרנית גלידות בפלורידה, נקשרה לכאורה להתפרצות ליסטריה שגרמה למותם של שניים והרעלת מזון שפגעה בעשרות, סירבה לפרסם ריקול בזמן שגורמים רשמיים חוקרים את המקרה. כך עולה מדיווח ב"ניו יורק פוסט"


לפי הפרסום, מחלקת הבריאות של פלורידה מובילה בדיקה של ההתפרצות הקשורה ל-Big Olaf Creamery מסרסוטה, פלורידה - והמליצה לצרכנים לא לאכול את הגלידה של החברה המשפחתית בת ה-25.
 


מחלקת הבריאות  גם הורתה לחברה "להשהות את המכירות והייצור עד להודעה חדשה", אלא שלפי הדובר של מחלקת הבריאות, ג'רמי, נראה שהחברה מתנגדת, "הם אמרו שהם יתחילו ליצור קשר עם המפיצים שלהם, וייעצו להם לא למכור את המוצר", אמר למגזין האמריקאי. "ציפינו שהם יעשו זאת, אבל אם לשפוט לפי מה ששמענו מדווחים בתקשורת ומה שהחברה פרסמה ברשתות החברתיות שלה, נראה שהם ממשיכים לשלוח ולייצר את המוצר".

רדפרן גם אמר כי אין סמכות רגולטורית למנוע מהחברה לייצר ולמכור את הגלידה, שסוכנויות מדינה אחרות, כולל מחלקת החקלאות והשירותים לצרכנות של פלורידה, מואשמות בכפיית ריקולים. לדבריו, הם ממשיכים לחקור את הנושא. "אנחנו לא יודעים בוודאות שהקרם אחראי להתפרצות, אבל יש עדויות אפידמיולוגיות שמצביעות על כך".
עוד דווח כי המרכז לבקרת מחלות מקשר את מותג הגלידה Big Olaf Creamery להתפרצות ליסטריה קטלנית ומניעתן, מייעץ לצרכנים "לזרוק כל מוצר שנותר" מכיוון שהוא חוקר 22 אשפוזים ומוות אחד הקשורים למותג, על פי אתר האינטרנט שלו.
 


"לעת עתה מדובר רק בספקולציות מכיוון שמדובר בחקירה מתמשכת, המותג שלנו לא אושר כקשור למקרים הללו", אמרה החברה בפוסט בפייסבוק ב-3 ביולי. שום דבר לא הוכח", הם הוסיפו וכי שיתפו פעולה עם הרשויות המדינתיות והפדרליות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה