כסף וצרכנות

רשות המסים עושה מהפכה: מה יקרה במכס החל מאוקטובר?

החל מתאריך ה-23.10.22 לא יתאפשר תשלום באמצעות חשבון בנק הרשום בהסדר מס"ב סוכן מכס עבור הוראות תשלום שסכומן עולה על 50,000 שקל. באילו דרכים ניתן יהיה לשלם?
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום shutterstock)
רשות המסים עדכנה לאחרונה לגבי הגבלת שימוש באמצעי תשלום מס"ב לחשבון בנק על שם סוכן מכס. כידוע, רשות המסים בישראל מאפשרת לבצע שחרור טובין ביבוא מהמכס, בין היתר, באמצעות תשלום מסים במס"ב. כחלק מהסדר התשלום, לסוכן מכס / יבואן  המשחרר טובין ומשלם את המסים באמצעות מס"ב  נקבעה  תקרת אשראי יומית.
בעת מתן תקרת האשראי היומית , סוכן מכס / יבואן אינו נדרש להפקיד ערבות בנקאית בגובה תקרת האשראי הנ"ל כפול 5 ימי עסקים, לפיכך, מאחר והתשלום במס"ב מתבצע באופן וודאי רק כעבור 5 ימי עסקים, זאת בהתאם לכללי המסלקה הבנקאית, רשות המסים נמצאת בחשיפה של מיליוני שקלים ביום. 
בשל מקרים שקרו בעבר, בהם סוכן מכס לא עמד בהתחייבויותיו, תשלום המסים באמצעות המס"ב לא כובד והיבואן  נדרש  לשלם בשנית את המסים, מאחר וחבות המס חלה עליו. במגמה לצמצם את סיכוני האשראי החלים על סוכני המכס, וכדי למנוע פגיעה בציבור היבואנים באירועי משבר, החל מתאריך ה-23.10.22 לא יתאפשר תשלום באמצעות חשבון בנק הרשום בהסדר מס"ב סוכן מכס עבור הוראות תשלום שסכומן עולה על 50,000 שקל. 
מעבר לחשבונות בהסדר מס"ב סוכן מכס, עומדות לרשות היבואנים אפשרויות נוספות לביצוע תשלום כמפורט מטה: תשלומים באתר רשות המסים (העברה בנקאית באינטרנט, תשלום בכרטיסי אשראי, תשלום בבנק הדואר) בכתובת: כתובת אתר התשלומים של רשות המסים, העברת זה"ב ותשלום באמצעות חשבון בנק הרשום בהסדר מס"ב יבואן.

רשות המסים מסרה: "על מנת להקל את הליך הרישום להסדר מס"ב יבואן, יצרנו טופס מקוון חדש, בו ניתן להקים הסדר מס"ב או לעדכן הסדר קיים מבלי להגיע לבית המכס או לסוכן המכס. להלן כתובת דף השרות שבו מופיע הטופס , שצפוי להיות פעיל החל מהשבוע הבא.בו ניתן להקים הסדר מס"ב או לעדכן הסדר קיים מבלי להגיע לבית המכס או לסוכן המכס. כתובת דף השירות שבו מופיע הטופס המקוון להליך רישום להסדר מס"ב. יש להיערך בהקדם מול היבואנים  על מנת להסדיר את אפשרויות התשלום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה