כסף וצרכנות

מהפכה בחשבון החשמל ל-300 אלף ישראלים: זו ההטבה שתקבלו

צרכנים בעלי חובות במצב כלכלי ורפואי קשה לא ינותקו מחשמל, כך פרסמה רשות החשמל בנוגע למדיניות החדשה שתנקט. יחד עם ההחלטה מפרסמת הרשות הצעה נוספת לשימוע אשר תקבע לחייבים - "פטורי ניתוק" סך קוט"שים מוגבל בכל חודש באמצעות מונה תשלום מראש
מערכת ice |  14
חברת החשמל (צילום shutterstock, freepik)
בתום עבודה מחקר מעמיקה ומאומצת שכללה שיתוף פעולה עם גופי רווחה שונים, מפרסמת "רשות החשמל" החלטה לגבי המדיניות בנוגע לניתוקי חשמל בקרב צרכנים במצב כלכלי ורפואי קשה, בנוסף תוקם ועדה לבחינת מקרים חריגים
מדיניות הגבייה החדשה תאפשר לכ-300,000 בתי אב פטור מניתוק בגין אי תשלום. בהחלטת מליאת הרשות ולאחר שימוע בנושא, נקבע כי צרכנים שיוכיחו מצב כלכלי קשה ובעיה רפואית לא ינותקו מחשמל על רקע אי תשלום חוב.  
 
במקביל לקבלת "הפטור" מניתוק יהיה על בעל החוב לשלם את חובו תוך הגעה להסדר תשלומים עם חברת החשמל, זאת מתוך התחשבות באינטרס הלאומי לצמצם את החוב שמשפיע על תעריף החשמל העתידי.
במדיניות החדשה הוגדרו קבוצות אוכלוסייה שיזכו בהגנה מניתוקים על בסיס קצבאות ביטוח לאומי ועל פי תבחינים של משרד הרווחה וגורמי בריאות מוסמכים, כמו הזכאים לקצבאות קיום, השלמת הכנסה, נכות, מזונות ועוד.
עוד קובעת המדיניות התייחסות לאוכלוסיות הממצות זכויותיהן במסגרת סל שיקום או לשכות לשירותים חברתיים.  מקרים שאינם עונים על הקריטריונים המוגדרים יופנו לבירור בוועדת חריגים שתורכב מנציגי ציבור, מומחים לענייני רווחה ובריאות. יחד עם ההחלטה מפרסמת הרשות הצעה נוספת לשימוע אשר תקבע לחייבים - "פטורי ניתוק" סך קוט"שים מוגבל בכל חודש באמצעות מונה תשלום מראש.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    חברת החשמל
    גלי אמיגנ 11/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך מקבלים את הפטור מניתוק למי צריך ליפנות?
    סגור
  • 13.
    כל הכבוד
    אברהם יוסף 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני חיכתי שנים לתהליך ולרפורמה ולהחלטה בעזרה לנכים ולחלשים במחירי החשמל הגבוהים ומוגזמים והמטריפים עד שמביאים את האוכלוסיה החלשה והפגועה בתעריפים הגבוהים לעניות ולהשפלה בגלל חברת החשמל העושקים שהם ממש שודדים את שארית כספנו בלי רחמים בלי דין ובלי דיין.חברת החשמל מנוהלת על ידיי גנבים שודדים רמאים ונוכלים .כדי לפגוע באוכלוסיה החלשה והפגועה
    סגור
  • 12.
    להם יהיה חשמל חינם
    מאיר 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומי שישלם זה אנחנו יופי חברת החשמל רובין הודים מודרניים
    סגור
  • 11.
    השקר הגדול, כנסו
    א 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לנתק למשפחה חשמל נראה אכזרי מידי,אז מה עשו ,התקינים להם כמין טוק מן שצריך לשלםם מראש את החשמל ,ואז אין צורך לנתק ,כי אים לא ישלמו מראש לא יהיה להם חשמל, זאת אכזריות גדולה יותר,הרי מנתקים להם כי אין להם איך לשלם,אז מאיפה ישלמו מראש,זאת רישעות של סדום ועמורה,צריך לפטור אנשים במצב קשה מתשלום לגמרי,וחלק ישלמו רק 20 או 30 אחוז מהתשלום ואז עזרתם.אין פה עזרה אלא שקר גדול ועבודה בעיניים. שאלה.למה פנסיונר של חברת החשמל שמרוויח 10 אלפים בחודש ,לא משלם חשמל,ומשפחה שבקושי חיה כן צריכה לשלם.וחוץ מיזה אף פעם לא ראינו בכמה כסף חברת חשמל נותנת חשמל חינם לפנסיונרים שלה,וגם לעובדים,ההגבלה שעשו לעובדים היא שיקרית,כמעט אף פעם לא מגיעים לתיקרא.
    סגור
  • 10.
    מטומטמים. יש נכים נצלנים ויש נכים שמשלמים כול שקל
    איבגי 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעשו הנחה מראש לנכים 100% אי כושר השתכרות שהקצבה כול הכנסתם וזהו. אחרת, נכים נצלנים ורעים ינצלו ולא יכבו מזגנים וכ'ו.
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    מפלצת ענקית אינטרנטית - חב' של אבא שלהם
    לורי 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברת החשמל של אבא שלהם. הם קבעו הם החליטו הם הם. מפעל שלהם? ראשית לנתק את ההטבה שלהם לחשמל חינם.... מקבלים משכורות בשמיים ומחזיקים את הבתים של המדינה צריך לפתור תהייה במידת. לאוכלי החינם שניתקו עד היום אנשים מעוטי יכולת מי אתם נהפכתם למפלצות בלי פרופוציות. ממשלה חדשה הגיע הזמן לטפל בדבר.
    סגור
  • 8.
    מישהו בדק
    נועם 11/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האזרחים לא יודעים אך משלמים חשבון חשמל רוב התשלומים הם הערכה ואת זה נקרא גנ....
    סגור
  • 7.
    נכים
    תמר 11/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולל נכים ..?
    סגור
  • 6.
    כמי שסבלו מניתוקים , זה לא קשור ליושר זה קשור ליכולת
    חנה 11/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אנשים רבים חושבים שאם אתה לא משלם חשמל אתה לא אדם נורמטיבי ומזלזלים בו. זה לא נכון, גם אנשים שנפלו כלכלית מסיבות בריאותיות ואחרות ,כמו הגבלות שהמגינה עצמה הגבילה אותם, הרבה פעמים אנשים נורמטיבים ואף חכמים ואינטלגנטים שפשוט נקלעו למשבר. אל תדון את האדם עד שתגיע למקומו. וגם הווה דן את חברך לכף זכות!! ישר עח לחברת החשמל. הייתי מצפה שגם יורידו תעריפים כך יהיו פחות מנותקים פוטנציאליים.
    סגור
  • 5.
    מישהו בדק פעם , כמה חייבת חברת החשמל ?
    שמואל 11/2022/16
    הגב לתגובה זו
    4 2
    חברת החשמל חייבת למדינה , שזה אנחנו בלשון העם , חוב של עשרות מיליארדי שקלים, עושק ללא כחל וסרק , אם כבר להגיע להסדר , אז תתחילו בחברת החשמל !
    סגור
  • 4.
    בזעט
    גלית 11/2022/15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    תפסיקו לעשוק את מדינת ישראל נ ב ל ו ת
    סגור
  • 3.
    ניתק חשמל
    אברהם 11/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אשר מכרזים לא עובדים בחברת חשמל בשביל לברר צריך להתקשר ל 103
    סגור
  • 2.
    חשמח
    לי 11/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל הכבוד לחברת חשמל,רק שלא ינצלו זאת לרעה
    סגור
  • 1.
    כמובן שישראלים ינצלו זאת לרעה
    חחחחחח 11/2022/15
    הגב לתגובה זו
    10 3
    איזה תמריץ יהיה להם לשלם את חשבון החשמל עכשיו? כל אותם חייבים שיהיו חסינים לניתוק לא יכבו מזגנים יותר בחיים ולא ישלמו אף פעם את החשבון כי למה לשלם?
    סגור