נדל"ן ותשתיות

רשות החשמל מחלקת מענקים: מי יהיו הזכאים לפרמיות?

על מנת לעודד הקמת מתקני אנרגיה מתחדשת בהתאם ליעדי הממשלה, לחסוך הקמת תשתיות הולכה ולהגביר את אמינות האספקה באיזורי הביקוש הגבוה לחשמל, מציעה הרשות לקבוע תעריף מיוחד (פרמיה) עבור החשמל שייוצר באותם אזורים
מערכת ice |  1
שדה סולארי אילוסטרציה (צילום חן לאופולד פלאש 90)

רשות החשמל פרסמה היום הצעת החלטה לשימוע הקובעת כי מתקני יצור, בעקר סולאריים, שיוקמו בזמן הקרוב  באיזורי ביקוש גבוה לחשמל בהם לא נדרש פיתוח נוסף של רשת הולכת החשמל, יקבלו פרמיה בגובה 4 אג' לכל קוט"ש. בהתאם להצעת ההחלטה, מתקני הייצור  יקבלו למשך 10 שנים את הפרמיה המיוחדת, מעבר לתעריפים הקבועים לכל מתקן.

עידוד מתקני ייצור באיזורי הביקוש יחסוך עלויות פיתוח של רשת החשמל, יקטין את איבודי החשמל, יקדים הקמה של מתקני אנרגיה מתחדשת בהתאם ליעדי הממשלה, ויגביר את שרידות המערכת ואמינות אספקת החשמל באיזורי הביקוש. 
 



במסגרת השימוע מפרסמת הרשות גם עקרונות להליכים תחרותיים שהרשות תבצע לקביעת פרמיה מיוחדת לאזור גוש דן. זאת בהמשך להחלטת הממשלה בנושא הבטחת חשמל לאזור גוש דן והצורך בעידוד הקמת מתקני ייצור מבוזרים באזור על מנת לתת מענה לביקושים הצפויים באזור עשור הקרוב.


עד קיום ההליך התחרותי הראשון, מתקנים שיוקמו באיזור זה יהיו זכאים לפרמיה האזורית הכללית בגובה 4 אג' בסך הכל, וככל שבהליך התחרותי תיקבע פרמיה גבוהה יותר, הפרמיה תגדל בהתאם.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז מי לעזאזל זכאי להנחה כתבה מיותרת אם לא מפרטים (ל"ת)
    ליז 01/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור