כסף וצרכנות

רשות החשמל בשורת החלטות לפתיחת שוק החשמל

רשות החשמל הממשלתית פרסמה הבוקר שורת החלטות ושימועים שנועדו לקדם ולעודד את יצרני החשמל הפרטיים, כמו גם שיפור איכות השירות המסופק לצרכן גם מחברת החשמל הגדולה
מערכת ice | 
עלייה במחירי החשמל (צילום shutterstock)
לאחר הכרזה על עליית מחירים בשבוע שעבר, רשות החשמל מפרסמת היום שורה של החלטות ושימועים שעיקרם שיפור השירות לצרכנים וליצרנים במקטע רשת החלוקה
בשנים הקרובות צפויות מספר מגמות במשק החשמל אשר מגבירות את החשיבות של פיתוח רשת החלוקה ועמידותה. כמו למשל שילוב משמעותי של מתקנים סולאריים ומתקני אגירה מבוזרים או מגמת החשמול ובפרט חשמול התחבורה הפרטית והצורך בהתקנת עמדות הטענה במרחב הפרטי והציבורי.
על כן, ובהמשך לרפורמה במשק החשמל אשר אחת ממטרותיה היא למקד את חברת החשמל בפעילות במקטעי הרשת, מפרסמת רשות החשמל מספר החלטות ושימועים במטרה לשפר את השירות הניתן למשתמשי רשת החלוקה השונים במגוון היבטים.
 
- החלטה שקובעת לחברת החשמל יעדים, אשר מגובים בתמריצים (חיוביים ושליליים), לצמצום היקף דקות אי ההספקה לצרכנים (הפסקות חשמל) בשיעור ממוצע של כ- 30 אחוז במהלך העשור הקרוב.
- החלטה בנושא החלת מסלול מהיר להקמת מתקנים פוטו-וולטאים קטנים. בהתאם להחלטה, חיבור של מתקני ייצור או אגירה ביתיים בגודל של עד 10 קילו-וואט גג של עד 100 מ"ר לער, ייעשה במסלול מהיר.
- החלטה לשימוע ציבורי הכוללת שורה של תיקונים לאמות המידה המסדירות את הליך הבקשה והחיבור של מתקני ייצור מבוזרים לרשת החלוקה, במטרה להביא לשיפור מיצוי הרשת, הפחתת ופישוט הרגולציה. 
 
-  החלטה לשימוע ציבורי שעיקרה קביעת מנגנון תמריצים להטמנת קווי מתח גבוה בשטח בנוי. זאת, לאחר בחינה כלכלית שהתבצעה על סמך נתונים מ-10 השנים האחרונות ובה נמצא כי הטמנת קווי מתח גבוה מפחיתה עלויות בטווח הארוך כתוצאה מצמצום עלויות תחזוקה, אחזקה ותיקון תקלות, ומשפרת באופן משמעותי את אמינות הספקת החשמל לצרכנים.
על פי הפרסומים, צפוייה חברת החשמל לאבד בסוף 2022 את המונופול ההיסטורי שלה לטובת יצרני חשמל פרטיים. נדמה ששורת ההחלטות של רשות החשמל מעודדת את פתיחת השוק ומקדמת אותו. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה