נדל"ן ותשתיות

כ-2.2 מיליארד שקלים: המימון הגבוה שהיה בישראל לפרויקט סולארי

חברת האנרגיה המתחדשת דוראל אנרגיה חתמה על מזכר הבנות עם בנק מזרחי טפחות למימון פרויקטים סולאריים בשילוב אגירה בהיקף של יותר מ-2 מיליארד שקלים
מערכת ice |  3
פרויקט כרמיה (צילום באדיבות דוראל)
חברת האנרגיה המתחדשת דוראל מדווחת הבוקר (ה') כי החברה התקשרה במזכר הבנות עם בנק מזרחי טפחות, שיעמוד בראש קונסורציום מלווים למימון חוב בכיר עבור הקמת מתקנים סולאריים בשילוב אגירת אנרגיה במסגרת הליכים תחרותיים 1 ו-2 של רשות החשמל בהיקף של מאות מגה וואט, שעלות הקמתם מוערכת בסך של כ-1.5 מיליארד שקלים.
על-פי מזכר ההבנות, בנוסף למימון החוב הבכיר עצמו, בסך של כ-1.3 מיליארד שקלים, תועמדנה מסגרות נוספות בסך מצטבר של כ-900 מיליון ש"ח, הכוללות, בין היתר, מסגרת גישור מתגלגלת למימון פרויקטים בטווח המיידי, עוד קודם לסגירה פיננסית; מסגרות גישור להעמדת הון עצמי; מסגרת ערבויות; וכן מסגרות מקובלות נוספות במימון מסוג זה, והכל בהתאם לעקרונות שסוכמו ולתנאים שיסוכמו בין הצדדים והמלווים הנוספים ויפורטו בהסכם המחייב, ככל שייחתם.
מדובר בעסקת המימון הגדולה ביותר שנעשתה בישראל עבור פרויקט אנרגיה מתחדשת וזהו הפרויקט הנרחב ביותר, המשלב סולאר ואגירת אנרגיה, שיוזמת ומבצעת חברה ישראלית בארץ.
דוראל מובילה את תחום הסולאר משולב אגירת אנרגיה בישראל ונחשבת שחקן בינלאומי בולט, לאחר שזכתה בשני מכרזי רשות החשמל (כ-40% מכלל הזכיות במכרזי סולאר משולב אגירה) בהיקף זכייה מצטבר השקול לכ-715 מגה-וואט (DC) וקיבולת אגירה של כ-1,350 מגה-וואט שעה לפחות. בנוסף לזכייה זו, דוראל מקימה בשנת 2022 עשרות מתקני אגירה ברחבי הארץ בשיתוף פעולה עם צרכנים גדולים.
 
היקף הפרויקטים של דוראל ומומחיותה בתחום מעניק לה יתרונות ברכש וייזום מתקני אגירת אנרגיה מול החברות המובילות בעולם.
במסגרת זכייתה במכרז הראשון, מספר פרויקטים מצויים כבר בשלבי הקמה בפועל, מספר פרויקטים נוספים מצויים על סף תחילת עבודות הקמה, והיתרה בשלבי התארגנות לקראת הקמה או שלבים תכנוניים מתקדמים מאוד. כל מכסת הזכייה שובצה למתחמי מקרקעין מתאימים ברחבי הארץ, נחתמו הסכמי מסגרת לרכישת ציוד, התקבלו מחברת החשמל תשובות מחלק התומכות בחיבור הפרויקטים, ובכוונת החברה להשלים את הקמת הפרויקטים במסגרת לוחות הזמנים שהוגדרו לכך בהליך 1. במסגרת הזכייה במכרז השני, התקבלו מחברת החשמל תשובות מחלק התומכות בחיבור מרבית מכסת הזכייה, אשר שובצה לפרויקטים המצויים בשלבים תכנוניים מתקדמים ומתקדמים מאוד. החברה פועלת לקבלת תשובות המחלק הנותרות, להשלמת שיבוץ כלל המתקנים גם במסגרת הליך זה, ובכוונתה להשלים את הקמת הפרויקטים במסגרת לוחות הזמנים שהוגדרו לכך בהליך 2.
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "דוראל ממשיכה לעמוד ביעדי הצמיחה של החברה וכבר השנה מוציאה לפועל בהתאם לתוכניותיה פרויקטים רבים ברחבי העולם, לרבות פרויקט הענק באינדיאנה, ארה"ב, פרויקטי סולאר ואגירה בישראל במסגרת זכיית החברה במכרזי רשות החשמל ופרויקטים נוספים באירופה. הסכם זה מבסס את איתנותה של דוראל ומהווה המשך ישיר לתכנית האסטרטגית של החברה. אנו מודים לבנק מזרחי העומד בראש קונסורציום המלווים על הבעת האמון."  
קבוצת דוראל היא חברה יזמית מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת, הפועלת משנת 2007 ונסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב מאז יוני 2020. החברה פעילה בישראל, ארה"ב ואירופה וצבר הפרויקטים שלה עומד על כ- 15,000 MW (DC).
לחברה מאות מתקנים מניבים והיא ממשיכה להקים ולהוציא לפועל פרויקטים רבים וגדולים המשלבים אנרגיה סולארית ואגירת אנרגיה במסגרת זכייתה הגדולה במכרזי סולאר בשילוב אגירה בהיקף של כ-715 מגה-וואט (DC) וקיבולת אגירה של כ-1,350 מגה-וואט שעה לפחות.
פרויקט הדגל של דוראל באינדיאנה, ארה"ב מתפרס על שטח של כ- 50,000 דונם וצפוי לייצר 1,600 מגה-ואט חשמל נקי. העבודות על הפרויקט בעיצומן וחלקו הראשון צפוי להיכנס להפעלה מסחרית במהלך 2023. החברה השלימה התקשרויות בהסכמי PPA למכירת החשמל עבור כל הפרויקט ל-15 שנים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בלון ללא כיסוי
    זאב ?? 08/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה שהונפקה ב700 מליון לאן נעלם הכסף תוך שנתיים?
    סגור
  • 2.
    געואלד
    געואלד 08/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עוד שדה סולרי ענק שבעוד כ 20 שנה יצטרכו לפרק את הלוחות המזהמים. ומה עם אגירה? אין אגירה. זו תהיה בעיה לדורות
    סגור
  • 1.
    חבל ששוב בעיקר הטייקונים נהנים,צריך לשים על גגות.
    יוסי 08/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין לנו מספיק שטח במדינה הקטנה שלנו למלא את הארץ בפאנלים. שיקדמו את הפנלים על גגות ככה שהאזרחים יהנו מהרווח ונחסוך הרבה שטח.
    סגור