נדל"ן ותשתיות

פרויקט אנרגיה סולארית ענק בישראל: זו העיר שמקדמת התוכנית

פרויקט אנרגיה סולארית עירוני הוקם באשקלון, איזו חברה נבחרה לתפעל את המערך?
מערכת ice | 
הגגות הסולראיים באשקלון (צילום אסף מימון)
בימים אלו נשלם בעיר אשקלון פרויקט סולארי עירוני מהגדולים בישראל. הפרויקט כולל הקמת מערכות סולאריות לייצור חשמל ירוק על גגות כל בתי הספר ומבני הציבור בעיר לרבות היכל התרבות, אולמות הספורט ועוד.
סך הכל הוקמו בעיר 26 מערכות סולאריות בהספק מצטבר של יותר מ-3,000 קוו"ט. הפרויקט הינו יוזמה של החברה הכלכלית של העירייה ולווה מקצועית על ידי חברת אי.טו.אי סולאר.
 
חברת ח.י. אנרגיה מקבוצת ח.י. היא החברה שנבחרה לתכנן ולהקים את המערכות ולתחזק אותן בשנים הבאות.
בן אביטל, סמנכ"ל הכספים של החברה הכלכלית מציין : "המערכות הסולאריות צפויות להכניס לקופת העיריה עשרות מיליוני ₪ לאורך תקופת ההסכם עם חברת החשמל. כל מה שהיה צריך זה לנצל שטחי גגות קיימים ולבנות מודל כלכלי מיטבי שאיפשר להפוך אותם למקור הכנסה בטוח ויציב. אנו נמשיך לקדם ייצור אנרגיה בדו שימוש כגון קירוי חניות, מגרשי ספורט, קירות אקוסטיים ועוד וכן כל העת אנו בוחנים את השינויים במשק האנרגיה בישראל, ורואים עצמנו כשחקן מוניציפאלי חשוב בו."
 
לדברי טל ינקוביץ' מנהל תחום פעילות PV ב-ח.י. אנרגיה מקבוצת ח.י.: "גאים לסיים פרויקט גדול ומורכב זה, בו שינינו את פני העיר אשקלון והפכנו אותה לעיר ירוקה הרבה יותר.  מדובר בחיסכון כלכלי אדיר עבור העיריה ותושביה כבר מהשקל הראשון וחלק ממגמה עולמית מתחזקת המסייעת במניעת התחממות כדור הארץ ומשלבת חיסכון ופונקציונליות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה