כסף וצרכנות

ביטוח לאומי מחלק אלפי שקלים: מי הזכאים לקבלת המענקים?

ביטוח לאומי חושף את כל ההטבות המגיעות לנשים ולילדיהן לרגל יום המאבק הבינ"ל למניעת אלימות נגד נשים: יתום או יתומה שמגיעים לגיל מצוות זכאים למענק בר/ בת מצווה חד פעמי בסך 6,086 שקל, מענק לימודים ילדים בגילאים 6 -18 יתומים משני הורים או ילד שהתייתם מהורה אחד וההורה השני בכלא, זכאים ל-1,046 שקל
מערכת ice |  12
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock)
הביטוח הלאומי מסייע לנשים שנפגעו מאלימות במשפחה לחיות בביטחון ובעצמאות. לרגל יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימת נגד נשים שחל אמש (שישי), ה-25.11.22, הוצגו באתר הרשמי כל הזכויות של נשים שנפגעו מאלימות במשפחה.
אישה שנפגעה מאלימות במשפחה עשויה להיות זכאית לקצבת הבטחת הכנסה. קצבת הבטחת הכנסה היא קצבה משפחתית, אולם במקרה של אלימות במשפחה, ניתן לבחון את זכאותך לקצבה בנפרד מבן הזוג, אם את עונה על אחד מהמצבים האלה:חווית אלימות פיזית - זכאותך לקצבה תיבדק אם את ובן זוגך לא גרים ביחד, או שאתם גרים ביחד ובן זוגך אינו זכאי לקצבת הבטחת הכנסה, ואינך מקבלת דמי מזונות, ובן הזוג אינו מכלכל אותך באופן מלא.
 
את שוהה במקלט לנשים נפגעות אלימות, חווית אלימות כלכלית - במקרה של אלימות כלכלית תוכלי לקבל את הקצבה,בתנאים מסוימים, ישירות לחשבון הבנק שלך.מידע מפורט על התנאים לקבלת הקצבה, הגשת תביעה וסכומי הקצבה, תוכלי למצוא באתר הבטחת הכנסה.
נשים שנפגעו גופנית כתוצאה מאלימות במשפחה, עשויות להיות זכאיות לקצבאות האלה מהביטוח הלאומי: דמי תאונה משולמים למי שנפגעו בתאונה בבית, בחופשה ובשעות הפנאי, אם כתוצאה מהפגיעה איבדו את כושר התפקוד. הקצבה משולמת לכל היותר למשך 90 ימים. אישה שנפגעה מאלימות במשפחה עשויה להיות זכאית לדמי תאונה, אם היא עונה על תנאי הזכאות האלה:היא תושבת ישראל מעל גיל 18 שנים וטרם הגיעה לגיל פרישה. נגרמה לה חבלה כתוצאה מהפגיעה..כמו כן, אם היא הגישה תביעה לדמי תאונה, בתוך 90 יום מהפגיעה. אין לה ביטוח תאונות אישיות פרטי, התאונה איננה תאונת עבודה או תאונת דרכים.
נכות כללית קצבת נכות כללית משולמת למי שאיבדה את יכולתה להשתכר או לעקרת בית שאיבדה את יכולתה לתפקד במשק ביתה, כתוצאה מנכות פיזית או נפשית.  אישה שנפגעה מאלימות במשפחה עשויה להיות זכאית לקצבת נכות כללית, אם היא עונה על התנאים הבאים במשך 90 ימים רצופים לפחות: תושבות וגיל: היא תושבת ישראל מעל גיל 18 שנים וטרם הגיעה לגיל פרישה. הכנסות מעבודה: הכנסותיה ברוטו נמוכות מ-60% מהשכר הממוצע 6,331 שקל (החל ב- 01.01.2020) .
נכות רפואית: נקבעה לה נכות רפואית בשיעור 60% לפחות, או 40% לפחות אם יש לה כמה ליקויים רפואיים, ועל ליקוי מסוים נקבעה לה נכות בשיעור 25% דרגת אי כושר: היא איבדה את כושרה להשתכר או לתפקד במשק בית (אם היא עקרת בית) ביותר מ- 50%, ונקבעה לה דרגת אי כושר. מידע מפורט על התנאים לקצבה ועל הגשת התביעה תוכלי למצוא באתר נכות כללית. שירותים מיוחדים לנכים קשים קצבת שירותים מיוחדים משולמת לצורך טיפול אישי בנכה בעזרה בביצוע פעולות יומיום והשגחה. אישה שנגרמה לה נכות כתוצאה מאלימות במשפחה, והיא זקוקה לסיוע בביצוע פעולות היומיום (לבישה, אכילה רחצה, ניידות בבית ושליטה על הפרשות) למשך 90 יום לפחות, או שהיא זקוקה להשגחה- עשויה להיות זכאית לקצבה.
שיקום: אישה שנפגעה מאלימות במשפחה ונקבעה לה נכות רפואית בשיעור 20% לפחות בנכות כללית, או בשיעור 10% לפחות בנפגעי עבודה-  עשויה להיות זכאית לשיקום מקצועי שיסייע לה להשתלב בעבודה. השיקום המקצועי כולל: אבחון תעסוקתי, לימודים אקדמיים או מקצועיים, מימון אביזרי לימוד, תמיכה במהלך הלימודים וסיוע בהשמה בעבודה.
תגמול לילד שהתייתם עקב אלימות במשפחהביטוח לאומי משלם תגמולים מיוחדים לילד שהורהו נרצח, עקב מעשה אלימות של בן/בת הזוג. תנאי הזכאות לתגמול: ההורה שנרצח היה תושב/ת ישראל (או שמרכז חייו בישראל). חיי ההורה קופחו בידי בן/בת זוגו (גם אם אינם נשואים). פרקליטות המדינה אישרה שמדובר ברצח עקב אלימות במשפחה.מידע מפורט על סכום התגמול ואופן הגשת בקשה לתגמול תוכלו למצוא באתר תגמול לילד שהתייתם עקב אלימות במשפחה.קצבת שאיריםילדיה של אישה שנרצחה זכאים לקצבת שאירים חודשית, בנוסף לתגמול לילד שהתייתם עקב אלימות במשפחה.
יתומים משני הורים זכאים לשתי קצבאות שאירים, אחת מכוח האם ואחת מכוח האב. בנוסף לקצבת השאירים, ישולמו עבור הילדים המענקים האלה: דמי מחיה, יתום שלומד בתיכון, זכאי לדמי מחיה (מלגת לימודים חודשית התלויה במבחן הכנסות) לכל תקופת הלימודים, החל מכתה ט' למשך 4 שנים, בכל שנת לימודים יש להגיש תביעה לדמי מחיה, בצירוף אישור מבית הספר על לימודי הילד ואישורי הכנסות. 
מענק בר/בת מצווה: יתום או יתומה שמגיעים לגיל מצוות זכאים למענק בר/ בת מצווה חד פעמי בסך 6,086 שקל (החל ב- 01.01.2022). המענק משולם באופן אוטומטי.מענק לימודים ילדים בגילאים 6 -18 יתומים משני הורים או ילד שהתייתם מהורה אחד וההורה השני בכלא, זכאים למענק לימודים, המענק משולם פעם בשנה בחודש אוגוסט. סכום המענק - 1,046 ש"ח (החל ב- 01.01.2022) לכל ילד.
למי משולמת הקצבה עבור הילדים? כיוון שמדובר במקרי אלימות של בן הזוג, ברוב המקרים ההורה הפוגע נמצא במאסר או שם קץ לחייו. כל הקצבאות שפורטו כאן וקצבת הילדים משולמות לאפוטרופוס על הרכוש של הילד או למי שנושא בפועל בהוצאות הילד. בנוגע לקצבת שאירים, אם הילד נמצא במסגרת חוץ ביתית  ומשרד הרווחה נושא בהוצאותיו - הקצבה משולמת למשרד הרווחה שחוסך לילד את כספי הקצבה עד גיל 18.
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    קשישים שמקבלים קצבאות נמוכות
    מירה 11/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מה עם מבוגרים קשישים שמקבלים קצבת שארים והבטחתאו השלמת הכנסה ? למה הקצבה שלהם כל כך נמוכה (3000) ואינם מקבלים תוספת קבועה ומשמעותית ?
    סגור
  • 6.
    פנסיה
    אזרחק 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה עים מקבלי קיצבה של 2099 ש"ח וחיים מזה חודש ביטוח לאומי יודיע מי צריך הגדלת הקיצבה
    סגור
  • 5.
    בענה
    מהדי 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    4
    סגור
  • 4.
    איזה מענק?? לא הבנתי מהכתבה כלום
    חוסה במקלט נשים 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איזה מענק?? עוד לא הבמתי
    סגור
  • 3.
    כנפגע. אלימות מבעלי עוד לא הבנתי מה ההטבה
    חסויה 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני נפגעתי מאלימות קשה מצד בעלי.לא הבנתי במה הקיצבה האמורה???
    סגור
  • טען עוד
  • מסכן הגרוש
    טל 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה כבר עוללת לו???
    סגור
  • 2.
    ביטוח לאומי הוא לא הביטחון שלי
    מאיה 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שקרנים הם לא מחלקים שקל לאיש הם רק סוחטים
    סגור
  • אלימות במשפחה (ל"ת)
    שירן לוי 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שכחתם את הילדים שהאבא נעלם להם והוא בחיים
    אחת שעברה אלימות 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הילדים האלו הם כמו יתומים מאב ,חבל ששכחתם אותם !!
    סגור
  • אמת
    שירהההה 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמתתתתת גם אני באותו מצבבב אלימות מכל בחינה והאבא נעלם לאחר הגירושין
    סגור
  • לא סתם נעלם
    גדי 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכן מה עשית לו???
    סגור
  • בטוח לאומי
    מרי 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה זוגות צעירים גרושין הרבה אן כסף לתת אוכל ילדים צריכים להיות שרנים
    סגור