כסף וצרכנות

מחירי המים יורדים ב-2.7%: כמה באמת תחסכו בחשבון?

מועצת רשות המים אישרה את הפחתת תעריף המים בכ-2.7%. מדובר בחסכון של כחמישה עד עשרה שקלים לחשבון הצריכה החודשי
מערכת ice |  1
תעריפי המים (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר)
בהמשך להודעת הממשלה בינואר 2023, בדבר צעדים להפחתת יוקר המחייה ובכלל זאת צעדים שיאפשרו הפחתה של עליית תעריף המים, היום הושלמו הצעדים הנדרשים. בהמשך לכך אישרה מועצת רשות המים את הפחתת התעריף בכמות המוכרת בכ-2.7% ל-7.661 שקלים למ"ק.
בחודש ינואר אישרה מועצת רשות המים לפרסם לשמיעת עמדות הציבור תיקון בכללים שמהותו הפחתת התעריף המים בכמות המוכרת, בכ-2.7%, כך שהתעריף לצרכן הביתי בכמות המוכרת יעמוד על 7.661 שקלים למ"ק. הבסיסי להפחתה בתעריף נוצר עקב הפחתת תעריף החשמל וייעוד רווחי חברת מקורות. 
לאחר השלמת המהלכים הנדרשים, מועצת הרשות אישרה היום (ראשון) באופן רשמי את הפחתת התעריף מהמחיר הקודם, וזה ייכנס לתוקף עם פרסומם ברשומות בתחילת חודש אפריל.
 
בשל כך, התעריף המעודכן לצרכן הביתי לכמות המוכרת (התעריף הנמוך) יעמוד על 7.661 שקלים במקום 7.876 שקלים. בתום ההליך המקוצר, יובא הנושא לאישור המועצה  על מנת לאפשר את מימוש ההחלטה ללא דיחוי.
אם שכחתם, בדצמבר 2022 מועצת רשות המים אישרה העלאה של תעריפי המים לבית בכ־3.5%, החל מינואר 2023. העלאה זו נובעת בין השאר מהתייקרות מדד המחירים לצרכן ומעליית מחירי החשמל. המשמעות למשק בית ממוצע: העלאה של כחמישה עד עשרה שקלים לחשבון החודשי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גנבי המים
    משה מההר 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הון שלטון עולם תחתון מדינה מאפיה של פושעים גנבים
    סגור