כסף וצרכנות

יוחננוף בבשורה מפתיעה: "המחירים יוזלו ב-15% עד 20%"

איתן יוחננוף, מבעלי רשת יוחננוף התייחס להחלטת שר האוצר לפתיחת שוק החלב לייבוא וטען: "מדובר בהחלטה נכונה. הורדת המכסים לצורך ההקלה בייבוא היא אסטרטגיה קריטית במלחמה ביוקר המחיה"
מערכת ice |  3
איתן יוחננוף (צילום גבע טלמור)
אחרי ששר האוצר בצלאל סמוטריץ,' עשה אולי לראשונה את הדבר הנכון למלחמה ביוקר המחיה וביטל היום (חמישי) את המכס בשיעור של 40% על חלב מיובא ובכך גם איפשר יבוא של חלב נוזלי ללא הגבלה וזו לא פחות מבשורה גדולה ליוקר המחיה בישראל, נראה שיש גם לבעלי רשתות הקמעונאיות מה לומר בנושא.
איתן יוחננוף, מבעלי רשת יוחננוף התייחס להחלטת שר האוצר לפתיחת שוק החלב לייבוא וטען: "מדובר בהחלטה נכונה. הורדת המכסים לצורך ההקלה בייבוא היא אסטרטגיה קריטית במלחמה ביוקר המחיה. פתיחת שוק החלב לייבוא תוזיל להערכתנו את מחירי החלב ב – 15% עד 20%".
 
עוד הוסיף: "המחסור הממושך במוצרי חלב לא יכול להיות על הגב של הציבור, והגיע הזמן לאזן את יחסי הכוחות בשוק. אין ספק שכאשר יש היצע רב של מוצרים המחירים יורדים בהתאמה".
רק נזכיר כי הממשלה החדשה פתחה בגל של חקיקה פופוליסטית שמכבידה מאוד על יוקר המחיה בכך שהיא נכנסת לקרביים של שוק המזון ולמעשה מנסה לנהל עסקים בין אם אלה בנקים ובין אם אלה יבואני ויצרני מזון כשהפעולה הפשוטה והחשובה ביותר שיכולה להיות  היא לאפשר יבוא חופשי של הכל מהכל תחת מגבלות בריאות הציבור בלבד ולאפשר לכלכלה להתחרות בלי כבלים שמייקרים את הכל.
 
סמוטריץ' אמנם נע ונד בין חוקים שונים אבל היום הוא קיבלה החלטה אמיצה שתעמת אותו עם הלובי החקלאי החזק. סמוטריץ' מנסה לפייס את החקלאים בכך שהוא יגדיל את מכסת העובדים הזרים ובכך יאפשר הוזלת מחירי העבודה לחקלאים.
ספק אם הדברים יעברו בשקט בלובי החקלאי אבל נראה שבכל בית בישראל צריכים היום, ולו לרגע אחד, ובניטרול כל מחלוקת לשמוח על החלטה נכונה של שר האוצר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תראו איזה חארטות כל אחד נהיה מומחה
    מישהה 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יוזיל יעלה ירד בסוף דופקים את הצרכן חאלס עם הפרסום
    סגור
  • 2.
    בנוסף החלב בחול יותר איכותי . שלנו ממש מיםלעומת החלב שנ (ל"ת)
    יענקלה 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    לא מדויק
    יניב 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שכחתם לציין שאם תהיה פגיעה בריווחיות של יצרני החלב האוצר ישפה ויכסה את ההפסדים אם יהיו.
    סגור