כסף וצרכנות

מחירי הגבינות בישראל יוזלו בעשרות אחוזים: שר הכלכלה במהלך דרמטי

השר ניר ברקת החליט לאפשר יבוא של למעלה מ-5,000 טונות של גבינות – ללא מכס. עד היום ניתן היה לייבא 600 טון בלבד. אכזבה לחובבי הטוסט: המהלך לא יכלול גבינה צהובה
מערכת ice |  4
מחירי גבינות (צילום pixabay, shutterstock)
שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת החליט להוזיל את מחירי הגבינות בארץ בעשרות אחוזים, ולפתוח את השוק לייבוא גבינות מחו"ל: עד 5050 טון פטורים ממכס. כך נחשף הערב (שני) בתוכנית חיסכון בקשת 12.
משרד הכלכלה מפרסם מכרז ליבואנים ולרשתות שיווק הקורא להם לייבא את סוגי הגבינות השונות ללא מכס: קשקבל, ברי, שמנת, פרמזן, גאודה ועוד. אך למרבה האכזבה הפטור לא יחול על גבינה צהובה.
 
עד היום ניתן היה לייבא 600 טון גבינות בלבד פטורים ממכס. הגדלת המכסה אמורה להשפיע על מחרי הגבינות מאחר והמכסים על גבינות בארץ גבוהים יחסית, ולכן חבילת גבינה בסופר מגיעה לעשרות שקלים.
לפי הפרסום, השר ברקת אמר שמטרת פתיחת השוק היא בין היתר לפקח על העסקים שייבאו את הגבינות, כך שיתחייבו להוזיל את המחירים בעשרות אחוזים.
כזכור, לפני כחודש פרסם שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, צו המבטל בהוראת שעה את המכס בייבוא חלב ניגר. זאת לאור המחסור שהיה קיים בחלב ברשתות. עד כה, על ייבוא חלב ניגר חל מכס בשיעור של 40%, המהווה מכס חוסם שהופך את היבוא ללא כדאי כלכלית ומונע יבוא לחלוטין. כדי להתמודד עם המחסור, הורה שר האוצר לבטל את המכס לתקופה של כשלושה חודשים, עד 7 באוקטובר 2023.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    סוף סוף מתחילים לעבוד
    משה 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמובן שקודם כל צריך לראות את זה על המדפים.
    סגור
  • 3.
    לבטל מכסים של מרקנטליזם מימי הבניים (ל"ת)
    היטקיסט 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עצה למר ברקת
    שמש 08/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכיוון שמר ברקת איננו מעוניין לשאת חן ולחכך פנכה לאנשי ההון בניגוד לליברמן שכן הוא איל הון בעצמו החברות והמונופולים שהיו מעוניינות מן הסתם לגרום לו להסיג לאחור את תוכניותיו להלחם בהם על מנת להוריד את יוקר המחיה עשו טעות קרדינדלית בכך שאנשים כגון עופרה שטראוס,הראל ויזל, יבואני מכוניות בלעדיים ,ליאורה עופר, ועוד ועוד הראו למר ברקת שהם חוברים נגד הממשלה שהוא מכהן בה ונגד המחנה שהוא מייצג ועושים הכל להפילה מכיוון שאם אין את מרץ האולטרה שמאל קיצונית והאחים המוסלמים האנטי ציוניים זוהי איננה ממשלה שהם יכולים לקבל גם אם היא נבחרה בבחירות דמוקרטיות ככלות הכל זמן רב לא היו פה עוד הסכמי אוסלו ועל כן לברקת אין כעת אפילו שנייה של השתהות במימוש תוכניותיו לדאוג להורדת יוקר המחיה והפסקת העושק המפלצתי של תושבי מדינת ישראל על ידי החתולים השמנים שכל מאבקם בממשלה הינו על מנת להמשיך לשמר את. כוחם ורווחיהם אך כמיטב הנכלוליות שהם ניחנו בה הם מסווים זאת כמלחמה על הדמוקרטיה ולכן עליו להמשיך לתפקד כרובין הוד של העם כדי להציל את המדינה מלפיתת החנק בעלי ההון תומכי ממשלת השינוי שדאגו שבממשלה הקודמת לא יהיה שינוי
    סגור
  • 1.
    לאפשר יבוא של כל הגבינות בלי מכס ובלי מס קניה
    ערן הראל 08/2023/07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אם הגבינות פה כל כך טובות אז אין בעיה
    סגור