כסף וצרכנות

ביטוח לאומי מתחייב בשידור חי: מתי ייכנסו המענקים?

ירונה שלום התייחסה בכאן 11 ודיברה על נושא הפיצויים, מענקי האכלוס לתושבי אשקלון ועל נושאים נוספים שנוגעים לציבור רחב יותר, על רקע מלחמת 'חרבות ברזל': "מקווה שעד יום שלישי נשלים את התשלומים לכולם, אם יווצרו פערים אנחנו ניצור קשר עם המעסיקים"
מערכת ice |  6
מנכ"לית הביטוח הלאומי, ירונה שלום (צילום ביטוח לאומי, shutterstock, Magma Images)
ממלאת מקום מנכ"ל הביטוח לאומי, ירונה שלום, התארחה אמש (שני) בכאן 11 ודיברה על נושא הפיצויים, מענקי האכלוס לתושבי אשקלון ועל נושאים נוספים שנוגעים לציבור רחב יותר, על רקע מלחמת 'חרבות ברזל'.
ירונה שלום הסבירה בנושא הפינוי והפיצוי שמגיע להם: "אנחנו ביטוח לאומי, באמת אמונים על הטיפול בנפגעי טרור וחרדה. ימינו בימים אלה מלאות בעבודה, גם בנושא איבה וגם אבטלה ומילואים. אנחנו הגוף שמשלם למי שיוצא לחל"ת וגם למי שיוצא למילואים וברור שאנחנו עושים טיפול מקיף לנפגעי טרור ואיבה".
 
מה מונע לשלם? "בקטע של המענק אכלוס אנחנו ערוכים לתשלום אבל ממתינים למשרד התיירות והאוצר שיגידו שאפשר לשלם, כי הם רוצים לבדוק אם אנשים אכן התפנו ולא היו בבתי מלון, אנחנו מחכים להם כדי שיתנו לנו את האור הירוק לשלם. אני הגורם המשלם".
שלום הוסיפה: "אנחנו חשבנו שנכון היה לשלם ואז לבדוק ואם צריך ליצור חובות, אבל לצערי לא כך הוא. אכן כיוון שאנחנו פה לא המחליטים במדיניות הזו, אלא רק המבצעים, אנחנו תלויים במשרדי התיירות והאוצר. לגבי ההורים, מי שהוציאו אותו לחל"ת, אנחנו יודעים לתת מענה של דמי אבטלה, זה אמנם לא המענה האידיאלי בתקופה הזו, אבל ביישובים של 0-7 ק"מ מהרצועה, שאשקלון בתוך זה, הם אמורים לקבל ממשרד האוצר שיפוי מלא על הכנסותיהם".
"כרגע אין לאנשים האלה, הם צריכים להתשמש בימי החופש שלהם, אלא אם כן הוציאו אותם לחל"ת מרצון על ידי המעסיק, אם הוא הוציא לחל"ת אנחנו משלמים אבטלה. יש את המס רכוש שאמור לשלם את ההחזרים הכספיים לאנשי העוטף ויש אותנו, אנחנו בביטוח לאומי אמונים על המבוטחים עצמם לא העסקים. לגבי תשלומי המילואים, הנגלה הראשונה יצאה ב-7.11 ומקווה שעד יום שלישי נשלים את התשלומים לכולם, אם יווצרו פערים אנחנו ניצור קשר עם המעסיקים והעובדים כדי להשלים את השכר, זה בגזרת הביטוח הלאומי ועל זה אני אתחייב ואתן תאריכים, שילמנו עד כה ל-50% עד כה ממבקשי הבקשות".
עוד היא הסבירה לגבי תשלומי החל"ת: "לחל"ת זכאים אחרי 14 יום, אתה זכאי מהיום הראשון, אבל אתה צריך את ההמתנה של 14 יום, זה עם כניסת החוק שעדיין לא נכנס, אבל אנחנו פועלים כאילו הוא נכנס וככה אנחנו משלמים לפי זה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    תשלום יום עבודה
    דן 11/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זכוי מזון יתקלקל במקרר מס רכוש אחזר תשלום בהקדם
    סגור
  • 4.
    ביטוח לאומי
    שי 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה עם הנכים? מה עם כלל הציבור?
    סגור
  • 3.
    משרד תירות מושחט גוף שקרן שלא מנוהל נכון (ל"ת)
    אבי 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בושה
    שרון 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה אנחנו המפונים לא מקבלים את עזרת המדינה? הכל לוקח כל כך הרבה זמן. אנחנו משלמים לישובים שלנו בדרום וגם צריכים לשלם שכירות בבתים מארחים. פשוט זרקו אותנו לכלבים.
    סגור
  • 1.
    מענק עבודה מביטוח לאומי
    אברהם 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נחכה בסבלנות אם זה יקרה
    סגור
  • מענק לעסקים פטורים ממעמ
    שלומי 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי מקבלים מענק או כול הכנסה אנחנו חודש פלוס ללא הכנסה וללא ידיעה מתי נקבל בושה לכולכם
    סגור