כסף וצרכנות

בנק ישראל מבטל את ההוראה הזו: זה מה שיקרה להלוואות

בנק ישראל הסביר מדוע הוא מאפשר שליחה של הצעות להלוואות יותר מהרגיל: "מכיוון שבעקבות מלחמת חרבות ברזל נקלעו לקוחות לקשיים תזרימיים או כלכליים, השהיית ההוראה תאפשר לתאגידים הבנקאים לפנות לאותם לקוחות שמצבם הכלכלי הורע במהלך המלחמה וליידע אותם על האפשרות לקחת אשראי במטרה לסייע להם"
מערכת ice |  1
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
מכירים את ההודעות מהבנקים, חברות כרטיסי האשראי וגופים חוץ בנקאיים נוספים לקבל הלוואה? לאחרונה כנראה ששמתם לב לזה יותר מבדרך כלל. בשל המלחמה, בבנק ישראל אפשרו, החל מינואר 2024 גמישות יתר בשליחת הודעות כאלו.
עד כה הייתה הוראה שאסרה פנייה יזומה כזו ללקוחות אם השיבו בשלילה להצעה, לתקופה של שלושה חודשים. ההוראה הזו לא בתוקף לתקופה הקרובה בהחלטת בנק ישראל, אולי בשל העובדה שיותר ויותר ישראלים הסתבכו בגלל מלחמת חרבות ברזל.
 
בנק ישראל הסביר: "מכיוון שבעקבות מלחמת חרבות ברזל נקלעו לקוחות לקשיים תזרימיים או כלכליים, השהיית ההוראה תאפשר לתאגידים הבנקאים לפנות לאותם לקוחות שמצבם הכלכלי הורע במהלך המלחמה וליידע אותם על האפשרות לקחת אשראי במטרה לסייע להם".
כזכור, בשבוע שעבר הריבית של בנק ישראל הורדה ב-0.25% לשיעור של 4.5% בלבד אחרי למעלה משנה וחצי של עליות. יחד עם זאת הריבית על ההלוואות עדיין גבוהה מאוד, בהלוואות החדשות לא ממהרות החברות להקטין את הריבית, כך על פי דה מרקר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שמעסיקים ישלמו כראוי
    אזרח 01/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא יתחבאו מאחורי חברה בע''מ או מנכלים כושלים, קודם העובדים אח''כ השקעות של בעלי עניין
    סגור