קריפטו

בעקבות הביטקוין: האם גם האת'ריום יזכה להיסחר כקרן סל?

חברות פיננסיות רבות הגישו בקשה לרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC) בשביל לאשר קרנות סל שמחקות את האת'ריום, כפי שקיבל הביטקוין. ההחלטה של הרשות בנושא צריכה להתקבל עד ה-23 במאי, אך הבכירים בשוק לא אופטימיים במיוחד
מערכת ice | 
קריפטו -אילוסטרציה AI
זמן קצר לאחר שהרשות לניירות ערך האמריקנית (ה-SEC) אישרה את קרנות הסל אשר עוקבות אחר הביטקוין, עלתה השאלה: מתי (ואם בכלל) יגיע תורו של המטבע השני בגודלו בשוק, האת'ריום?
לפני כמה שנים בכיר ב-SEC טען כי האת'ריום לא ייחשב כנייר ערך, ואילו בנוגע למטבעות אחרים בשוק (כמו קרדאנו), דווקא נטען כי הם אכן יוכלו להיחשב כניירות ערך בעתיד ולהיסחר באופן חוקי – זאת על אף שאופי השימוש במטבעות זהה. עם זאת, תחת יו"ר הרשות הנוכחי גרי גנסלר, המצב מעט שונה.
 
עד ה-23 במאי הרשות תצטרך לקבל החלטה האם היא תאשר קרן סל לאת'ריום או לא. ע"פ רויטרס, חברות רבות הגישו בקשה לאישור הקרנות, אך אלו טענו כי הפגישות לא היו אופטימיות במיוחד בהשוואה לשיחות שהתקיימו סביב הביטקוין לקראת סוף 2023. מכאן שהצפי הוא שהרשות תסרב לבקשה בשל "חוסר במידע מספק" של המטבע דיגיטלי.
חשוב לציין כי במידה וזו אכן תהיה ההחלטה של הרשות, סביר להניח כי יוגשו ערעורים רבים בנושא והדיון יעלה שוב על סדר היום. עם זאת, עשויה לעבור עוד שנה נוספת עד שתתקבל ההחלטה הבאה בנושא.
בשורה התחתונה – האם בקרוב נוכל לסחור באת'ריום כפי שניתן כבר לעשות עם הביטקוין? עוד לא ממש ברור, וגם אם כן, לא בטוח שזה יקרה בזמן הקרוב. נכון להיום (ראשון, ה-28.04.24, 14:00), האת'ריום נסחר במחיר של 3,312.36 דולר, בעוד שווי השוק שלו עומד על 404.80 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה