קריפטו

שוד קריפטו נוסף מצטרף לרשימת השיאים השלילייים בשוק

בפעם הרביעית תוך חודשים, הצליח האקר לפרוץ לשירות קריפטו המאפשר העברות כספים ולשדוד ממנו תוך זמן קצר מטבעות שונים בשווי אסטרונומי

יאיר מור | 
האקר אילוסטרציה (צילום מערכת אייס, freepik)
בתקופה שבה שוק הקריפטו נמצא בטלטלה מתמשכת בשל נסיבות שאינן תלויות בו, חדשות כאלו מגבירות אף יותר את החששות של המשקיעים במטבעות וירטואליים: בסוף השבוע הודיעה פלטפורמת הקריפטו Harmony כי תוקף הצליח לשדוד באמצעות המערכת שלה סכום ששוויו גבוה מ-100 מיליון דולר. לפי אתר Rekt, העוקב אחר שודי קריפטו ומדרג אותם, השוד הזה נכנס למקום העשירי ברשימת שודי הקריפטו הגדולים בהיסטוריה.
החברה לא פירטה איך בדיוק התבצע השוד, אך היא ציינה כי הוא ניצל את Horizon, מערכת שלה המאפשרת העברת מטבעות בין רשתות הבלוקצ'יין של ביטקוין, את'ריום, ביננס ומטבעות אחרים. השוד התבצע על ידי סדרה של 11 העברות תוך 18 דקות, כאשר כל העברה היתה של מטבע אחר, וכולם מטבעות קטנים ופחות מוכרים – אך הסכום הכולל הצטבר, כאמור, לאחד הגדולים בהיסטוריה.
 
לאחר גילוי השוד, הקפיאה החברה את השימוש בשירות ה"גישור" בין רשתות קריפטו שונות – אך לפי מידע על ארנק הקריפטו של השודד, זה לא מנע ממנו לבצע סדרה של 19 העברות של המטבעות לארנקים אחרים, ולפי דיווחים ברחבי הרשת הוא כבר המיר את חלק מהכספים לאת'ריום באמצעות פרוטוקול Uniswap.
השוד הזה הוא אחד מסדרה של שודים בתקופה האחרונה שמנצלים את שירותי העברת הנכסים בין רשתות קריפטו שונות. זאת למרות שבתחילת השנה הזהיר ויטליק בוטרין, מייסד את'ריום, כי הריבוי של השירותים הללו מסכן את רשתות הבלוקצ'יין שאליהן הם מחוברים, מפני שכל שירות כזה עלול להיפרץ ולהפוך את כל הכסף התלוי באותה בלוקצ'יין לחסר ערך. ואכן, מתחילת השנה אירעו שלושה שודים של שירותי תיווך כאלו, וכעת עולה המניין לארבעה, בסכום כולל של כמיליארד דולר.
גם על השירות הספציפי הזה היו אזהרות, כמו זו של קרן הקריפטו Ape Dev, שצייצה באפריל כי הורייזן מסכן 330,000 דולר באת'ריום המאוחסנים בארנק הגיבוי של השירות, ודורש רק 2 חתימות כדי "להנזיל" (כלומר לשדוד) את כל הסכום. עם זאת, השוד הנוכחי לא היה מאותו ארנק, אלא התבצע באופן אחר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה