קריפטו

טסלה הרוויחה עשרות מיליונים בביטקוין, אך רשמה ירידת ערך

יצרנית המכוניות החשמליות רשמה רווח של 64 מיליון דולר על מכירות ביטקוין ברבעון השני של השנה, אך במקביל רשמה גם ירידת ערך של 170 מיליון דולר על יתר אחזקותיה בביטקוין
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ pexels, Insider News)
חברת טסלה רשמה רווח של 64 מיליון דולר ממכירת 75% מאחזקותיה בביטקוין, שהניבו לה 936 מיליון דולר ברבעון השני של 2022, ובמקביל באותו רבעון רשמה ירידת ערך של 170 מיליון דולר על יתר אחזקותיה, לפי נתונים שפורסמו היום (שני).
.
הנתונים הכוללים, המידע וההצהרות סופקו בפרסום הרווחים הרבעוני של טסלה ובשיחת הרווחים, שנערכו ביום רביעי בשבוע שעבר.
בשיחת הרווחים, אמר סמנכ"ל הכספים של טסלה, זאק קירקהורן, כי החברה "המירה את רוב אחזקות הביטקוין שלנו ל-Fiat עבור רווח מומש, מקוזז על ידי חיובי ירידת ערך על יתרת האחזקות שלנו, תוך עלות של 106 מיליון דולר ל-[רווח ו דוח הפסד] נכלל במסגרת ארגון מחדש ואחרות".
 
לפי הנתונים היום, החברה של אילון מאסק דיווחה שהיא רשמה 170 מיליון דולר ירידת ערך ורווח של 64 מיליון דולר בתקופה של שישה חודשים עד 30 ביוני. מכיוון שהיא לא הוסיפה או הפחיתה אף אחת מהאחזקות שלה ברבעון הראשון, וגם לא. האם היא רשמה אז חיוב בירידת ערך, כל התוצאות הללו בטח התרחשו ברבעון השני.
טסלה רכשה לראשונה ביטקוין בשווי 1.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2021, אך לא חשפה את מחיר הרכישה הממוצע שלה. מאוחר יותר באותו רבעון ראשון החברה קיצצה את עמדת הביטקוין שלה ב-10%, מכירה שהקפיצה את הרווחים של אותו רבעון ב-272 מיליון דולר. היא לא הוסיפה או הקטינה את אחזקותיה עד לרבעון האחרון, מהלך אמר המנכ"ל אילון מאסק שננקט כדי לגייס מזומנים לנוכח סגרות COVID-19 בסין, אחד השווקים הגדולים שלה.
החברה לא חשפה את מחיר המכירה של הביטקוין שלה ברבעון השני, אך חישוב גס מראה שהמחיר הממוצע יהיה בסביבות 29,000 דולר לביטקוין, מה שעוזר לטסלה להימנע מחיוב ירידת ערך הרבה יותר משמעותי. ביטקוין סיים את הרבעון השני במחיר של כ-18,700 דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה