תרבות ופנאי

חצי גמר האירוויזיון יוצא לדרך: אלה המדינות שיעפילו לגמר?

הערב ישודר חצי הגמר הראשון של האירוויזיון שתוצאותיו יגבשו תמונה ראשונית של גמר האירוויזיון (שבת). אלה המדינות החזקות שמהמדרים עליהן לגמר
שירה יום טוב | 
אירוויזיון 2024 במאלמה שוודיה (צילום shutterstock)

תחרות האירוויזיון תיכנס הערב (שלישי) לשלבים המכריעים שלה, כאשר מחצית מנציגי המדינות עם השירים הנבחרים יעמדו על במת חצי גמר האירוויזיון ויחלו בהתמודדותם על מקומות הגמר שייערך בשבת הקרובה. עוד לפני הגמר ייערך אחרי חצי הגמר השני בהשתתפות ישראל, שיתקיים ביום חמישי.

שיטת השיפוט בחצי הגמר השנה כפי שהיתה בשנה שעברה, נתונה בידי הקהל ללא השפעה של חבר השופטים על תמונת העשירייה שתעפיל לגמר. כמו כן נזכיר כי השנה לראשונה יופיעו המדינות המייסדות (שמקומן מובטח בגמר), גם בחצי הגמר לעומת שנים קודמות בהן הוקרנו תקצירי ביצועים, מה שצפוי להאריך מעט את חצי הגמר, ומצד שני להשפיע על טבלאות ההימורים משמעותית לקראת הגמר, בהתאם לביצועים החיים שנראה על הבמה.
בתמונת חצי הגמר השני ישראל ממוקמת במקום החמישי כך שמקומה בגמר נראה בטוח. באשר לחצי הגמר שייערך הערב, המדינות שכרגע נכללות בעשירייה הן קרואטיה (עומדת בראש טבלת ההימורים לגמר הגדול כמנצחת של השנה), אוקראינה, ליטא, אירלנג, פינלנד, לוקסמבורג, קפריסין, פורטוגל, פולין וסרביה. מבין המדינות המוזכרות, אוקראינה, קרואטיה ואירלנד היחידות שכרגע מובילות על ישראל בטבלת הגמר.
 


יחד עם זאת חשוב לציין ששיבוץ המדינות של ישראל לא מעודד במיוחד, והמדינות שיחלקו איתנו את חצי הגמר לא אוהדות במיוחד, ובזמן שהשיפוט נתון בידי הקהל בבית, צריך לקוות שבזמן אמת תתגלה יותר אהדה כלפי המתמודדת הישראלית.

תמונת ההימורים לחצי הגמר הראשון, מתוך eurovisionworld.com

משדר חצי הגמר הראשון יועבר בשידור חי הלילה החל מ-22:00 שעון ישראל בכאן 11, ונציין את השתתפותה של טלי גולרגנט נציגת לוקסמבורג הישראלית שתתמודד בו ותופיעה אחרונה. בחמישי ישודר חצי הגמר השני בהשתתפותה של ישראל (ה-14 בשיבוץ ההופעות), ובמוצאי השבת ישודר הגמר הגדול. 
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה