תרבות ופנאי
אירוויזיון 2026 תחת מתקפה קשה: "השתתפות ישראל היא בגידה באנושות"
הסערה סביב השתתפות ישראל לא נגמרת וממשיכה גם בזמן שהמשלחת הישראלית נמצאת בשיאן של החזרות על הבמה הגדולה. ארגון זכויות האדם הביע את זעמו על המהלך
בעוד המשלחת הישראלית כבר בעיצומן של החזרות, השתתפותה של ישראל באירוויזיון 2026 ממשיך לעורר סערה. יום וחצי בלבד לפני חצי הגמר: ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" התבטא בחריפות ותקף את השתתפותה של ישראל באירוויזיון. מזכ"לית הארגון, אנייס קלמאר, אמרה כי הבחירה לאפשר לישראל להשתתף בתחרות השנה היא "מעשה פחדנות".
"הכישלון של איגוד השידור האירופי (EBU) להשעות את ישראל מהאירוויזיון, כפי שעשה עם רוסיה, הוא מעשה פחדנות והמחשה של סטנדרטים כפולים בוטים בכל הנוגע לישראל", מסר הארגון בהצהרה הרשמית.
לדבריהם, במקום להעביר מסר חד משמעי וברור לפשעים של ישראל נגד הפלסטינים, ארגון ה-EBU בוחר להעניק לישראל במה בינלאומית בזמן שהיא מבצעת כיבוש בלתי חוקי ואפרטהייד. "איגוד השידור האירופי בוגד בערכים של תחרות האירוויזיון, הכוללים חופש מאי-סובלנות, דברי שנאה ואפליה. הוא גם מתעלם מהמחאות של חבריו מספרד, אירלנד, הולנד, סלובניה ואיסלנד, שפרשו מהתחרות בשל השתתפות ישראל. בסופו של דבר, ה-EBU בגד באנושות", זעמו בארגון.
"השתתפות ישראל באירוויזיון היא ניסיון להסיט את תשומת הלב ולנרמל את רצח העם המתמשך שלה ברצועת עזה הכבושה, ואת צעדיה לעבר סיפוח נוסף של עזה והגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים, וכן את משטר האפרטהייד שלה נגד הפלסטינים" המשיכו וטענו בארגון.
עוד ב-
המזכ"לית קלמאר חתמה את דבריה במילים: "שירים לא צריכים להיות מורשים להטביע או להסיח את הדעת מהזוועות של ישראל או מהסבל הפלסטיני. לא צריכה להיות במה לישראל באירוויזיון כל עוד נמשך רצח עם. אין עוד לסבול את החסינות של ישראל, ואנשים בכל מקום חייבים לפעול בהתאם למצפונם ולעמוד למען זכויות האדם", קבעה בזעם.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(9):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
9.Why you’re so obsessed with meליאור 05/2026/18הגב לתגובה זו0 0ישראל היא הRegina George של העולם, והאנטישמים הם הלסבית הגוטית שמקנאה בהסגור
-
8.אין הסברה!!!!!מ 05/2026/13הגב לתגובה זו0 0לא סיימתי לקרוא את הכתבה מרוב השטויות שאומרים עלינו. הבעיה הגדולה היא שאין לנו הסברה!!!!! אנשים מעוותים את המציאות ולא מודעים לעובדות. הם יוצרים לעצמם נראטיבומאמינים בו. למה משרד החוץ לא יוצא נגד זה? הממשלה לא עושה הסברה! היא פוגעת בנו לא פחות מהאנטישמיות! הממשלה צריכה להגן עלינו, אבל היא לא עושה את זה !!סגור
-
7.למה משרד החוץ לא נותן מענה מהיר עם עובדות,? (ל"ת)סער איפה אתה ? 05/2026/13הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.הכלבים נובחים והשיירה עוברת (ל"ת)ש.א 05/2026/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.I wonder if Qatari money is financing this organizationLusha Lif 05/2026/12הגב לתגובה זו0 0All of these outcomes against Israel. I wonder if this organization. Also lamented the butchery of 1,200 innocent Israelis on Oct. 7th by Hamasסגור
-
4.איזה עצוב הראייה המעוותת של העולם. (ל"ת)ישראלית! 05/2026/12הגב לתגובה זו2 0סגור
-
3.מה יש לנו לחפש בארופה בכלל. למה אנחנו בכלל משתתפים איתם (ל"ת)זאב 05/2026/12הגב לתגובה זו0 2סגור
-
2.אמנסטי אחד הארגונים הכיאיכס 05/2026/12הגב לתגובה זו9 0אנטישמים ומושחתים שקיימים. לקרוא לו ארגון "זכויות אדם" זה ברמת האבסורד. הם שונאים יהודים יותר מאשר אכפת להם מהפלסטיניםסגור
-
1.האובססיה זל כל ארגוני השמאלמישהו שאתה מכיר 05/2026/12הגב לתגובה זו7 0אמנסטי הוא ארגון שמאל פרוגרסיבי קיצוני, על סף האנטישמי. אני מקווה שוא לא מורשה לפעול בישראל ואם כן כגיע הזמן להעיף אותו לעזאזל כמו גם ארגוני שמאל קיצוניים אחרים.סגור



