תרבות ופנאי

מה עומד מאחורי הלהיט ההיסטרי של נועה קירל?

איך נוצר הלהיט 'מיליון דולר' של נועה קירל? ומה הקשר בין ג'ין וטוניק לבין מועבט? הפזמונאי רון ביטון חושף איך הגיעו לעולם השירים ששטפו לאחרונה את ישראל 
מערכת ice |  11
נועה קירל (צילום מתוך האינסטגרם)
מספר להיטי פופ שטפו את ישראל בשנים האחרונות, וכל אחד בתקופתו הרים את המועדונים ואת הספוטיפיי וגרם לכולנו לזמזם אותו גם מתוך שינה. מה שמשותף להרבה מהלהיטים האלו הוא שמאחוריהם עומד הפזמונאי רון ביטון.
הלהיט ההיסטרי של מלכת הפופ נועה קירל "מיליון דולר" נוצר ע"י ביטון יחד עם ירדן פלג (ג'ורדי) ואיתי שמעוני. בריאיון לרז שכניק במוסף '7 ימים' של ידיעות אחרונות סיפר ביטון איך נולד הלהיט הזה. "השיר התחיל במועדון שלי", מספר ביטון, "הייתי שם עם המוזיקאי פן חזות, שותף שלי לדירה, וברקע היה ביט רגטון אפל. רצתי לפן באמצע המסיבה ושרתי לו, 'איך אני נראית, מיליון דולר'"
 
"למחרת הוא אומר לי במרפסת, 'שרתי את המשפט הזה כל הלילה'. הבנתי שיש פה משהו טוב. באחד הימים נסעתי לפסטיגל עם ג'ורדי ולקראת סוף המופע הוא הלך. איתי לוי אמר לי, 'רון, תישאר, אנחנו יוצאים'. בדיוק גם נועה יצאה החוצה בגשם, ואני שר לה, 'איך אני נראית, מיליון דולר'"
בהמשך הוא מספר כי "היא רצה אחריי בגשם והתחילה להרביץ לי עם הכובע. אחרי הפסטיגל נכנסנו לשני סשנים על השיר, היה צריך להוסיף קונטרה. גרתי אז מתחת לחומוס בהדונס ברמת־גן והייתי מזמין קומפלט. אז אני זורק לנועה וג'ורדי, כולי קומפלט! זו הקונטרה. גורדי אמר שזה מעולה וכולנו הוספנו יחד את 'חותמת על הצ'ק'"
 
בתחילת דרכו לפני יותר מעשור, ביטון החל לפעול כראפר בהרכב "האידיוטים", לצד הראפרים רון נשר, איזי ועומרי סגל. ב-2011 הוציאו את אלבום המיקסטייפ הראשון והיחיד שלהם, "מי אידיוט?", המיקסטייפ כלל הופעות אורח של כלא שש והצל, בין היתר. כעבור כמה שנים בתפקיד הזה, עבר ביטון אל מאחורי הקלעים בתור פזמונאי. באותה התקופה הקים אולפן הקלטות יחד עם המפיק המוזיקלי מאור שטרית, בשם "אולפני B-Records".
 

עוד להיט מהתקופה האחרונה שמאחוריו עומד ביטון הוא "מועבט" של עדן בן זקן, שאיתו הכריזה רשמית על שאיפתה לכבוש את המועדונים. "איתי לוי ואני יצאנו לבלות בבר בתל־אביב." מספר ביטון, "הלכתי להביא לו וודקה רד בול, והברמנית אומרת, 'וודקה רד בול זה לערסים. יש ג'ין אנד טוניק'. אמרתי, 'אוקיי, תביאי פעמיים ג'ין אנד טוניק'"
״לקחתי את הטלפון ורשמתי, 'וודקה רד בול לערסים. ג'ין טוניק' והוספתי את המילה 'מועבט'" מדוע דווקא מועבט? "בשיא הקורונה, כשלא היו מסיבות ואנשים ישבו בבתים, כל בן־אדם שני בערך היה מתקשר אליי ואומר, 'אתה בא למועבט אצלי בבית?' מעין חפלה. המנהל של עדן אמר שצריך לשנות את המילה הזו, אמרתי לו, מי שצריך לדעת מה זה מועבט יידע, ומי שלא, יחפש - זה בדיוק מה שהשיר הזה יעשה".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מוזיקאי ?
    ביטון דוד 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל השירים נשמעים כאילו נכתבו בשרותים תוך 5 דק. בושה וחרפה שקוראים לזה מוזיקה. זוועה.
    סגור
  • 6.
    מרתק ממש, ערש הולדת התרבות היצירות האלה (ל"ת)
    אלוהי התרבות 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    מועבט
    רינה 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעעעעעע
    סגור
  • 4.
    כמה חארטה. מיליון דולר מועתק משיר צרפתי
    יוטיובר 06/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חפשו Pookie של איה נקמורה. אחד לאחד
    סגור
  • נכוןןןן איך אף אחד לא עלה על זה
    אני 11/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גנוב אחד לאחד.....המקורי הרבה יותר מעניין ומאגניב
    סגור
  • טען עוד
  • אשכרה!
    אשכרה! 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שרה שם מיליון דולר והכל, איזה חרטום באמא
    סגור
  • 3.
    יעני מלכת הפופ
    שלמה 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איזה רמה ירודה. שיר עלוב ויחצני בדיוק כמוהה. זמרת תחתית
    סגור
  • 2.
    איזה חכמה איזה אינטליגנציה לא יאומן
    אביבה 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ממש עילוי ואיזה חוויות שתייה מועדונים בא לי לבכות ולצרוח אך אין לי מה לעשות זאת החברה זה הסגנון ופניי הדור כפניי הכלב וזה מה שמביא את המיליונים
    סגור
  • 1.
    ללא ספק, רמה גבוהה יש למוזיקה הישראלית היום (ל"ת)
    מימי 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • אתה כל כך צודק שבא לבכות (ל"ת)
    אביבה 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • בעעעע
    Ace 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תת רמה
    סגור