תרבות ופנאי

"כולנו קצת היטלר": הסרט החדש שמעורר זעם מסביב לעולם

"בוואל" מספר את סיפורו של מורה להיסטוריה שלוקח את אשתו החדשה לטיול באתרים הקשורים למלחמת העולם השנייה באירופה, ביניהם אושוויץ - המשומש בסרט כמטאפורה לבעיות בזוגיות
מערכת ice | 
קולנוע (צילום unsplash)
סרט הודי חדש הצליח לעורר זעם בכל רחבי העולם בטענה כי הוא מעליב ומקטין את אירועי השואה על ידי שימוש באושוויץ כמטאפורה לבעיות במערכות יחסים. בנוסף לכך הטענות הקשות מגיעות בעקבות כך שהדמות הראשית מצהירה ש"כולנו קצת כמו היטלר" במהלך סצנת פנטזיה - המתרחשת במחנה הריכוז.
"בוואל", אותו ביים יוצר הקולנוע ההודי הידוע ניטש טיווארי, מספר את סיפורו של מורה להיסטוריה אשר נבוך מהאפילפסיה של אשתו החדשה. כשהם נוסעים יחד לאירופה כדי לבקר באתרי מלחמת העולם השנייה ההיסטוריים, הם מתאהבים זה בזה.
 
עם זאת, מבקרי קולנוע וארגונים יהודיים העלו סוגיות בנוגע לתיאור ביקורי הדמויות בכמה מהאתרים הנוראיים ביותר של השואה, השזורים בסיפור אהבתם. הטריילר מתייחס ל"מלחמה בפנים", ובסצנה אחת בני הזוג מבקרים באושוויץ. במהלך הסצנה, אחד הדמויות אומרת: "כל מערכת יחסים עוברת את אושוויץ שלה".
בסצנת פנטזיה אחרת בתא גזים, בני הזוג מצולמים בפיג'מת פסים והגבר אומר: "כולנו קצת כמו היטלר, לא?" בהתייחס לכך שאנשים לעולם לא היו מרוצים.
הסרט עורר תוכחה חריפה מצד מרכז שמעון ויזנטל, ארגון הפועל להגנה על זכויות האדם של הקהילה היהודית. הארגון קרא לאמזון להסיר אותו מפלטפורמת הסטרימינג שלה ולהפסיק "לייצר רווחים" מהשואה. 
הרב אברהם קופר, דיקן עמית ומנהל פעילות חברתית גלובלית בעמותה, אמר: "אושוויץ היא לא מטפורה. זוהי הדוגמה המובהקת ליכולתו של האדם לרוע. "הוא תיאר את "בוואל" כ"טריוויאליזציה בנאלית של הסבל והרצח השיטתי של מיליוני קורבנות השואה הנאצית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה