דיגיטל וטק

האיחוד האירופי בחקירה נגד מטא: "חשש להפצת דיסאינפורמציה"

האיחוד האירופי צפוי לפתוח בהליכים רשמיים נגד מטא, הבעלים של פייסבוק ואינסטגרם, על רקע חששות כי הוא לא עושה מספיק כדי להתמודד עם דיסאינפורמציה רוסית, לפני הבחירות ביוני

מערכת ice | 
מטא-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הנציבות האירופית מודאגת מכך שמערכת המתינות של מטא אינה חזקה מספיק כדי לאזן את פוטנציאל ההתפשטות של הפייק-ניוז וניסיונות לדיכוי ההצבעות לבחירות. כמו כן, האיחוד צפוי להביע חששות לגבי היעדר פיקוח אפקטיבי על תכני בחירות ומנגנון לקוי לסימוני תוכן בלתי חוקי.
על פי הפייננשל טיימס, גורמים רשמיים מודאגים מהאופן שבו הפלטפורמות של מטא מטפלות במאמציה של רוסיה לפגוע בבחירות הקרובות באירופה, כשדיווחים מצביעים על כך שהנציבות מודאגת במיוחד מהתוכנית של מטא להפסיק את ה"קראוד-טנגל", כלי תובנות ציבוריות המאפשר לחוקרי דיסאינפורמציה בזמן אמת לעקוב אחר התפשטות חדשות מזויפות וניסיונות לדיכוי הצבעות.
 
כאמור, תחת חוקים חדשים וגורפים שמאלצים חברות טכנולוגיה להסדיר את התוכן שלהן, לצורך ציות לחוק, פייסבוק ואחרות מחויבות להחזיק מערכות הגנה מפני הסיכון המערכתי של התערבות לשלילה בבחירות. דובר מטא אמר: "יש לנו תהליך מבוסס היטב לזיהוי והפחתת סיכונים בפלטפורמות שלנו. אנו מצפים להמשיך את שיתוף הפעולה שלנו עם הנציבות האירופית ולספק להם פרטים נוספים על עבודה זו".
 
כמו כן פורסמו היום טיפים לבוחרים עם רשימה של תקריות מצערות קודמות, כולל טענות כי רק עטים עם דיו צבעוני מסוים יתקבלו על פתקי ההצבעה. בנוסף, פוליטיקאים גם הזהירו את הבוחרים להיזהר מדיסאינפורמציה, בהתחשב בניסיון של הבחירות הארציות האחרונות שהיו. "המטרה הייתה לבחון את מוכנות הפלטפורמה להתמודד עם התנהגות מניפולטיבית שעלולה להתרחש לקראת הבחירות", אמר דובר מטא והמשיך: "במיוחד טקטיקות, טכניקות ונהלים מניפולטיביים שונים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה