דיגיטל וטק

הבינה המלאכותית תחליף את האדם? אלו הנתונים המפתיעים

על פי נתוני סקר IBM, כ-63% מהמנהלים סבורים שלצוותים שלהם יש את הכישורים והידע הדרושים לאימוץ בינה מלאכותית אבל מעטים מבינים מה תהיה ההשפעה של הטכנולוגיה על צוותיהם. 67% אמרו שיתרונות היעילות כתוצאה מהטמעת אוטומציה בארגון הן כה גדולות שהם חייבים לקחת סיכון משמעותי כדי להישאר תחרותיים

מערכת ice | 
חברת IBM (צילום shutterstock, freepik)
סקר חדש של חברת IBM שמתפרסם הבוקר (ראשון) מצא כי מנכ"לים ומנכ"ליות מתקשים להתמודד עם אתגרי כוח אדם, תרבות ארגונית וממשל תאגידי על רקע הלחץ הגובר להטמיע בינה מלאכותית יוצרת בארגונים. הסקר בוצע על ידי Institute for Business Value – מכון המחקרים הכלכליים של IBM, בקרב 3,000 מנהלים ומנהלות מלמעלה מ-30 מדינות ו-26 תעשיות. 
61% מהמשיבים בסקר אמרו שהם דוחפים את הארגון שלהם לאמץ בינה מלאכותית יוצרת בקצב מהיר יותר מהקצב שעמו חלק מהעובדים שלהם מרגישים נוח איתו. מחצית מסכימים שהסיכון הכרוך בפיגור לעומת המתחרים דוחף אותם להשקיע בטכנולוגיות מסוימות גם לפני שהם מבינים את ערכן המלא. 67% אמרו שיתרונות היעילות כתוצאה מהטמעת אוטומציה בארגון הן כה גדולות שהם חייבים לקחת סיכון משמעותי כדי להישאר תחרותיים.
63% מהמשתתפים בסקר אמרו שלצוותים שלהם יש את הכישורים והידע להטמיע בינה מלאכותית בארגון, אך מעטים מהם מבינים כיצד המהלך הזה ישפיע על כוח העבודה והתרבות הארגונית. 56% מהמשיבים טרם העריכו מה תהיה ההשפעה של בינה מלאכותית יוצרת על כוח העבודה שלהם. 51% אמרו שהם מגייסים למשרות בתחום הבינה המלאכותית שלא היו קיימות בשנה שעברה, בעוד 47% מצפים דווקא לצמצם עובדים או לארגן מחדש את כוח העבודה שלהם בשנה הבאה בגלל בינה מלאכותית. 
מנכ"לים שהשתתפו בסקר אמרו ש-35% מכוח העבודה שלהם ידרשו להכשרה מעודכנת בשלוש השנים הקרובות – שיעור גבוה לעומת הערכה של 6% בלבד ב-2021. 57% מהמשתתפים בסקר מכירים בכך ששינוי תרבותי - ולאו דווקא אתגרים טכנולוגיים - חשוב יותר בתהליך הפיכת ארגון לכזה שפעילות מבוססת על דאטה
 
"יש התרגשות מדהימה סביב בינה מלאכותית ומנכ"לים רוצים לעבור מעבר להייפ כדי לחולל השפעה עסקית אמיתית. עם זאת, אם האנשים והתרבות הארגונים לא יהיו מוכנים לשינוי, ההתקדמות תהיה איטית", אמר מאט קנדי, שותף מנהל גלובלי של חברת הייעוץ של IBM. "בבואם להטמיע בינה מלאכותית יוצרת באסטרטגיה הארגונית שלהם, חשוב שמנהלים ומנהלות יבנו חשיבה תרבותית שמובילה אנשים דרך השינויים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה