דיגיטל וטק

מומחי סייבר מזהירים מפני פי'צר AI חדש של מיקרוסופט

תכונה חדשה של מיקרוסופט המבוססת על בינה מלאכותית ויכולה לעקוב אחר כל פעולה במחשב שלכם, זוכה לביקורות חריפות ממומחי אבטחה עקב חששות לדליפת נתונים לידיים לא מהימנות

רפאל בן זקרי | 
אבטחת סייבר (צילום vecteezy)
תכונה חדשה של מיקרוסופט בשם Recall, המבוססת על בינה מלאכותית ומאפשרת לזכור את כל היסטוריית הפעולות במחשב, סופגת ביקורות חריפות מצד מומחי אבטחה. הסיבה העיקרית לדאגה היא היכולת של Recall לעקוב אחר כל פעולה של המשתמש במחשב.
מיקרוסופט לוקחת את הקונספט של היסטוריית הדפדפן ומיישמת אותו בקונספט חדשני ומעניין במיוחד. התכונה החדשה, שנקראת Recall, מספקת היסטוריה של פעילות המחשב באמצעות בינה מלאכותית. לפי החברה, Recall תצלם באופן קבוע צילומי מסך של פעילות המשתמשים במחשב שלהם, ותאפשר לאחזר פעולות שבוצעו במחשב בעבר.
מה שהופך את התכונה המעניינת הזו לבעייתית היא שמיקרוסופט הצהירה כי נתונים רגישים, כולל סיסמאות, כתובות ומידע רפואי, לא יוסרו מארכיון הפעולות של התכונה ויהיו גלויים לכל מי שיש לו גישה לקבצים במכשיר.

מומחי אבטחת מידע מסביב לעולם העלו חששות לגבי היכולת של המידע ליפול בידיים הלא נכונות, בין אם מדובר בהאקרים, גורמים ממשלתיים או אפילו מיקרוסופט עצמה, ומאשימים את התכונה החדשה של החברה באיסוף נתונים מופרז, חוסר שקיפות ופגיעה בפרטיות. לביקורות הללו מצטרף גם ה-ICO הבריטי, שאחראי על קידום ושימור זכויות הפרטיות של נתונים. הארגון הודיע כי הוא חוקר את התכונה החדשה כדי לברר אילו אמצעי הגנה קיימים בה, אם בכלל.
התכונה החדשה של מיקרוסופט מעלה שאלות חשובות לגבי העתיד של בינה מלאכותית ופרטיות הנתונים האישיים שלנו. ככל שבינה מלאכותית הופכת נפוצה יותר, כך היא תהיה מסוגלת לאסוף יותר נתונים עלינו, ולכן חשוב לוודא שנתונים אלו ייאספו בצורה אחראית תוך הגנה על זכויות הפרטיות שלנו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה