דיגיטל וטק
עם הכנסות של מאות מיליארדי דולרים: זו המהפכה שמתרחשת ברשתות
לאחר שקהילות שלמות התפרקו ונעקרו בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, הקהילות הדיגיטליות שמציעות פתרון, נמצאות בצמיחה מתמדת ומציגות פוטנציאל רב כמנוע כלכלי חיוני. כל האמת על המפכה הכלכלית של הקהילות הדיגיטליות
בתקופה האחרונה במדינת ישראל, הרבה בגלל המלחמות הארוכות והמערכות שנפתחות ונסגרות, קהילות דיגיטליות מתפתחות מעבר לתפקידן הרגיל כמרחבי שיח חברתי והופכות למנועים כלכליים משמעותיים כמו גם לאמצעי חוסן המוני כפי שראינו במהלך מלחמת "חרבות ברזל" וביתר שאת בזמן מבצע "עם כלביא".
עם יותר מ-5 מיליארד משתמשי רשתות חברתיות ברחבי העולם, התעבורה הרבה בקהילות אלו יוצרת הזדמנויות כלכליות חסרות תקדים הן עבור יוצרי תוכן (מה שמכונה כלכלת יוצרים) והן עבור החברות איתן הם משתפים פעולה.
הנתונים מצביעים על כך שהשימוש בקהילות Telegram זינק מ-54% ל-70% תוך שנה - עדות לצורך הגובר בקהילות דיגיטליות מגוונות וכזו שחדשות ועדכונים מועברים בה ללא מפרע ולעיתים קרובות בצילומים וקטעי וידאו.
הקהילות הדיגיטליות כיום מקיפות כל תחום בחיים: מקהילות הורים ועד קבוצות מקצועיות במקום העבודה, קהילות על בסיס זהות מגדרית וקהילות בנושאי חינוך פיננסי. מקהילות עירוניות ושכונתיות ועד קהילות נישה בנושאי הומור.
מה שמייחד את הקהילות הללו הוא לא רק גודלן, אלא איכות הקשרים שנרקמים בהן כאשר בחלק מהמקרים מנהלי הקהילות מייצרים מפגשים פיזיים מחוץ למסך המחשב או הנייד.
מאיכות לכסף: המהפכה הכלכלית של הקהילות
במה שמכונה "כלכלת הצרכנים" מתרחשת מהפכה אמיתית. במקום להתמקד בכמות העוקבים, העסקים מבינים כי האיכות היא המפתח. קהילה קטנה ומדויקת יותר, שמאפשרת תחושת קירבה ואותנטיות, מייצרת אינטימיות שמתרגמת לאמינות ומכאן למכירות טובות יותר. שוק הקהילות הדיגיטליות צומח בקצב של 24.3% בשנה, כאשר ההכנסות מגיעות למאות מיליארדי דולרים ברחבי העולם.
במה שמכונה "כלכלת הצרכנים" מתרחשת מהפכה אמיתית. במקום להתמקד בכמות העוקבים, העסקים מבינים כי האיכות היא המפתח. קהילה קטנה ומדויקת יותר, שמאפשרת תחושת קירבה ואותנטיות, מייצרת אינטימיות שמתרגמת לאמינות ומכאן למכירות טובות יותר. שוק הקהילות הדיגיטליות צומח בקצב של 24.3% בשנה, כאשר ההכנסות מגיעות למאות מיליארדי דולרים ברחבי העולם.
הקהילות הדיגיטליות משמשות כבמות פרסום יעילות לעסקים קטנים וגדולים כאחד. קהילות עירוניות ושכונתיות מקדמות עסקים מקומיים, מסייעות לתלמידי בית ספר עם צרכים מיוחדים, בעוד שקהילות מקצועיות הופכות לפלטפורמה לשיווק שירותים, קורסים והשתלמויות. האמון הגבוה בין חברי הקהילה הופך המלצות לכלי שיווק רב-עוצמה, עם שיעורי המרה גבוהים משמעותית מפרסום מסורתי.
האצה מאז מחדל ה-7 באוקטובר
התופעה התחזקת עוד יותר לאחר אירועי 7 באוקטובר, כאשר התעורר צורך משמעותי יותר בהתכנסות, עזרה הדדית ושיח אישי. קהילות דיגיטליות הפכו למרחב בטוח לעיבוד רגש וחוויה, מה שהעמיק את הקשרים ויצר בסיס חזק יותר לפעילות כלכלית מבוססת אמון. הנתונים מישראל מראים עלייה חדה בשימוש בפלטפורמות כמו טלגרם, שהפכה למרחב מרכזי לתמיכה קהילתית ושיתוף מידע.
התופעה התחזקת עוד יותר לאחר אירועי 7 באוקטובר, כאשר התעורר צורך משמעותי יותר בהתכנסות, עזרה הדדית ושיח אישי. קהילות דיגיטליות הפכו למרחב בטוח לעיבוד רגש וחוויה, מה שהעמיק את הקשרים ויצר בסיס חזק יותר לפעילות כלכלית מבוססת אמון. הנתונים מישראל מראים עלייה חדה בשימוש בפלטפורמות כמו טלגרם, שהפכה למרחב מרכזי לתמיכה קהילתית ושיתוף מידע.
סטודנטים יוצרים קהילות כלכליות
דוגמה מעניינת לפוטנציאל הכלכלי של קהילות דיגיטליות ניתן למצוא בתואר השני בתקשורת עם התמחות בניהול קהילות דיגיטליות במכללת ספיר. הסטודנטים הקימו קהילות נושא מגוונות.
דוגמה מעניינת לפוטנציאל הכלכלי של קהילות דיגיטליות ניתן למצוא בתואר השני בתקשורת עם התמחות בניהול קהילות דיגיטליות במכללת ספיר. הסטודנטים הקימו קהילות נושא מגוונות.
במעמד ההצגה, שאלות הקהל התמקדו במודלים הכלכליים שמאחורי הקהילות ובפוטנציאל לשיתופי פעולה מסחריים, מה שמדגים את ההכרה הגוברת בערך הכלכלי של קהילות דיגיטליות.
בקרב הסטודנטים, הוקמה קהילה בשם "בונות כלכלה" המיועדת לנשים עצמאיות לאחר ה-7 באוקטובר אשר מתמודדות עם אתגרים רבים ביניהם ניהול של כספים פנסיונים, היעדר ימי חופשה או מחלה, עצמאות כלכלית ועוד.
עתיד כלכלי מבוסס קהילה
העתיד מראה כי קהילות דיגיטליות יהוו נדבך מרכזי בכלכלה המודרנית. עם צמיחה שנתית של כ25%, הן משלבות ערכים חברתיים עם הזדמנויות כלכליות בדרכים חדשניות ויעילות. המעבר מכמות לאיכות, יחד עם הצורך הגובר בקרבה ואמון, הופך קהילות דיגיטליות למנוע צמיחה כלכלי שלא ניתן להתעלם ממנו.
העתיד מראה כי קהילות דיגיטליות יהוו נדבך מרכזי בכלכלה המודרנית. עם צמיחה שנתית של כ25%, הן משלבות ערכים חברתיים עם הזדמנויות כלכליות בדרכים חדשניות ויעילות. המעבר מכמות לאיכות, יחד עם הצורך הגובר בקרבה ואמון, הופך קהילות דיגיטליות למנוע צמיחה כלכלי שלא ניתן להתעלם ממנו.
עוד ב-
הכותב הוא ד"ר עומר קינן, מרצה בתוכנית התואר השני בתקשורת עם התמחות בניהול קהילות דיגיטליות במכללה האקדמית ספיר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



