דיגיטל וטק

מאסק מהמר על השוק הענק: המהלך שיציל את טסלה מקריסה?

לאחר עשור של הבטחות ועיכובים, טסלה נכנסת להודו בניסיון נואש להפוך את המגמה, בצל ירידה חדה במכירות, תחרות אגרסיבית ובלי מפעל באופק. זה ההימור הכי גדול של מאסק בשנים האחרונות?
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
אחרי שנים של עיכובים, שמועות ומגעים עם הממשלה, טסלה משיקה לראשונה פעילות מסחרית בהודו, עם פתיחת אולם תצוגה ראשון במומבאי. בכך מממשת החברה את ההבטחה של אילון מאסק מ-2016, להיכנס לאחד משוקי הרכב הגדולים בעולם.
אולם התצוגה החדש, שמכונה "מרכז חווייתי", מציג את רכב הפנאי החשמלי Model Y בשתי גרסאות: הנעה אחורית רגילה וגרסת טווח ארוך, שתיהן מיובאות משנחאי. המחירים נעים בין כ-68 ל-79 אלף דולר, עם אפשרות לתוספת של נהיגה אוטונומית מלאה בתשלום נוסף.
הלקוחות ההודים יכולים להזמין את הרכב כבר עכשיו בערים מומבאי, דלהי וגורגאון, תמורת מקדמה. אספקת הרכבים צפויה להתחיל במהלך הרבעון השלישי של השנה. בנוסף, טסלה התחייבה להקים ארבע תחנות טעינה ראשונות במומבאי ודלהי, ותפתח חנות שנייה בניו דלהי כבר החודש.
למרות ההשקה, טסלה לא צפויה להקים מפעל מקומי בהודו, לפחות לא בעתיד הקרוב. אילון מאסק נותר מסויג מהשקעה בייצור בהודו, למרות לחצים מממשלת המדינה. לעת עתה, החברה מתכננת להרחיב את היבוא, כולל רכבים מגרמניה, ברגע שייחתם הסכם סחר חופשי עם האיחוד האירופי.
הכניסה להודו מגיעה בזמן שטסלה מתמודדת עם ירידה במכירות בשווקים המרכזיים – סין, ארה"ב ואירופה – ועם תחרות גוברת מצד יצרניות כמו BYD. ייתכן שהשוק ההודי, שבו לרכבים חשמליים יש עדיין נוכחות מוגבלת, יעניק לטסלה הזדמנות להתאוששות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה