דיגיטל וטק

פרצת ענק: כך יותר ממיליון לקוחות נפגעו במתקפת סייבר?

חברת ביטוח אמריקנית חושפת דליפה רחבת היקף של מידע רגיש, הכולל כתובות ומספרי רישיון נהיגה של לקוחות. אבל האם מדובר בעוד תקלה נקודתית או בסימן מטריד למתקפות מתוחכמות שמאיימות על ענף שלם?
רפאל בן זקרי | 
האקר-אילוסטרציה (צילום אילוסטרציה AI)
חברת Farmers Insurance האמריקנית הודיעה כי מידע אישי של יותר מ-1.1 מיליון לקוחות נחשף בפרצת אבטחה, לאחר שגורמים זדוניים ניצלו חולשה במערכות Salesforce במסגרת מתקפה רחבת היקף. לפי הודעת החברה, הפריצה אירעה ב-29 במאי, דרך ספק חיצוני שהחזיק במסד נתונים של לקוחות.
במסגרת הפריצה נגנבו שמות, כתובות, תאריכי לידה, מספרי רישיון נהיגה וארבע הספרות האחרונות של מספרי ביטוח לאומי. Farmers ציינה כי כלי ניטור של הספק אפשרו לזהות את הפעילות החריגה ולחסום את התוקפים, אך רק לאחר שבוצע ניתוח מעמיק התברר היקף הפגיעה.
החברה לא מסרה רשמית את זהות הספק שנפגע, אך לפי דיווחים נראה כי מדובר בפריצה נוספת בגל ההתקפות על מערכות Salesforce שבוצעו השנה על ידי קבוצת ההאקרים ShinyHunters ובעלות בריתה. 
מתקפות דומות כבר פגעו בארגונים נוספים, בהם גם גוגל. האירוע מחדד את התלות של מוסדות פיננסיים וחברות ביטוח במערכות ענן צד שלישי, ואת הסיכון שבהתקפות שרשרת אספקה. עבור Farmers Insurance, מדובר לא רק בפגיעה באמון ציבור הלקוחות אלא גם באיום רגולטורי ומשפטי, בשעה שהרשויות בארה"ב מגבירות את הלחץ על חברות בדרישה לשפר את רמת ההגנה שלהן על מידע רגיש.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה