דיגיטל וטק
ענקית ה-AI חושפת: כך תהדוף את הטענות על גניבת תוכן?
מודל התמלוגים החדש של Perplexity מבטיח למו״לים חלק מהכנסות המנויים בתמורה לשימוש במאמרים, אך מעלה ספקות לגבי התמורה האמיתית. האם מדובר במהלך תיקון, או בעוד ניסיון לטשטש את הביקורת?
Perplexity הציגה מודל הכנסות חדש עבור מו"לים, במסגרתו יקבלו תשלום בכל פעם שכלי ה-AI שלה עושים שימוש במאמר כדי לענות על שאלה של המשתמשים. לפי וול סטריט ג'ורנל, מודל התמלוגים החדש ישולב במנוי Comet Plus בעלות של 5 דולרים בחודש.
החידוש נועד לפצות על תעבורה שאינה נמדדת כיום, כמו למשל כאשר עוזר ה-AI Comet סורק מאמרים ברקע כדי להציג למשתמש תובנות, מבלי שהמשתמש ייחשף לפרסומות באתר המקורי. בניגוד לתוכנית המו"לים הקיימת של Perplexity, שחילקה הכנסות מפרסום לפי תנועת גולשים, כאן מדובר בשימוש של "סוכן" אוטונומי.
לפי החברה, 80% מההכנסות מהמנוי יועברו ישירות למו"לים, בעוד 20% יישמרו לכיסוי עלויות מחשוב. בשלב ההשקה יעמוד מאגר ההכנסות המשותף על 42.5 מיליון דולר, סכום שנגזר ממנויים קיימים של שירותי Pro ו-Max ומיועד להתרחב ככל שיגדל מספר המשתמשים.
עוד ב-
למרות תנאי חלוקה אטרקטיביים לכאורה, עולה שאלה מרכזית, האם מו"לים יסכימו להעניק גישה כמעט בלתי מוגבלת לתוכן שלהם תמורת חלק מתוך מנוי חודשי של 5 דולר בלבד, בעוד שרוב העיתונים ברחבי העולם גובים כיום 20–30 דולר למנוי דיגיטלי מלא.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



