דיגיטל וטק
מה גרם לפייסבוק להזהיר את המשתמשים מפני אפל?
הרשת החברתית השיקה פ'יצר לארגון אירועים ומכירת כרטיסים ברשת, והוסיפה התראה לפיה ענקית הטק של קוק גובה 30% עמלה. וזה לא הקרב היחיד בין השתיים
פייסבוק נגד אפל - פרק ב': החברה של מארק צוקרברג השיקה לאחרונה פיצ'ר חדש המאפשר למשתמשים לארגן אירועים ברשת ולמכור אליהם כרטיסים והוסיפה למסך הרכישה באפליקציה את ההודעה "אפל גובה 30 אחוזי עמלה עבור רכישה זו". המהלך נועד ללחוץ על אפל, שהפכה השבוע לחברת הטק הראשונה בהיסטוריה שהגיעה לשווי של 2 טריליון דולר, לבטל את העמלות עבור השירות הספציפי הזה, אלא שבאפל לא בדיוק נלחצו אלא ראו בכך התחכמות מיותרת וחסמו את האפשרות של פייסבוק להמשיך לפרסם את המודעה.
"כעת, יותר מאי פעם", ציינה פייסבוק בפני סוכנות הידיעות רויטרס, "צריכה להיות לנו האפשרות לעזור לאנשים להבין לאן הולך הכסף שהם מייעדים כדי לעזור לעסקים קטנים. לצערנו, באפל חסמו את בקשת השקיפות שלנו בנוגע למס ה-30% שלהם, אבל אנחנו עדיין עובדים על הצגת המידע הזה בתוך האפליקציה”. באפל, מנגד, עדיין לא הגיבו לפניות בנושא ובהסתמך על ניסיון העבר עם החברה במקרים דומים, קרוב לוודאי שגם לא יגיבו.
בימים אלה, כידוע, אפל נמצאת בעיצומו קרב קשוח מול ענקית הגיימינג אפיק גיימז, לאחר שזו הציעה למשתמשי האפליקציה שלה במכשירי אפל לרכוש מוצרי אין-אפ ישירות ממנה, ללא הפרשת עמלות לחברת הענק של טים קוק. אפל, בתגובה, הורידה את האפליקציה מהאפ-סטור שלה - מה שגרם לגל של תלונות ופעולות נגדה ברחבי תעשיית הדיגיטל, ביניהן המהלך האחרון של פייסבוק.
יש לציין כי אפל ופייסבוק נמצאות לאחרונה בהתנגשות חזיתית מסיבה אחרת: אפל הכריזה כי עדכון ידש למערכת ההפעלה IOS14 ימנע מפייסבוק ומגופים אחרים את האפשרות לפרסום ממוקד ביישומונים חיצוניים - מה שעשוי לגרום לפייסבוק הפסדים מפרסום בהיקף של מיליארדי דולרים. פייסבוק, מצדה, הוציאה הודעה חריפה על כך למפתחיה והבטיחה לפעול נגד אפל. בהמשך, הצטרפו למחאה נגד גובה העמלות של אפל גם יישומון בניית האתרים וורדפרס ואפליקציית המייל Hey.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


