דיגיטל וטק

זום לקראת התרסקות? אפל נכנסת חזק לשוק שיחות הווידאו

שירות שיחות הווידאו של אפל, שבמשך שנים היה זמין רק למי שהשתמש במכשירי החברה, מגיע למכשירים של חברות אחרות ואגב כך הופך לשירות שיחות ועידה וידאופוניות
יאיר מור | 
שיחת וידאו בשירות FaceTime של אפל (צילום cottonbro / Pexels)
שירות שירות הווידאו זום, שהפך לדרך התקשורת המועדפת על רבים בעידן הקורונה, זוכה לתחרות מכיוון מפתיע: אפל.
במסגרת כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC, שנערך זו השנה ה-34, ושנה שנייה באופן וירטואלי בעקבות מגיפת הקורונה, הודיעה אפל כי שירות שיחות הווידאו FaceTime מגיע לראשונה למכשירי צד שלישי. בכך היא שמה קץ ליותר מעשור בו השירות היה זמין אך ורק למי שהיו ברשותו מכשירי אייפון, אייפד ומק של החברה.
לפי ההכרזה, נראה שלפחות כרגע השירות עדיין לא נפתח לכולם כמו זום, Microsoft Teams וכדומה. במקום זאת, משתמשי אפל הם היחידים שיכולים ליצור שיחות - אך בדומה לשירותים האחרים בתחום, הם יכולים לשלוח קישורים לשיחות לחברים, והקישורים הללו נפתחים באפליקציית פייסטיים על מכשירי אפל, ובדפדפן במכשירים אחרים. הקישורים יכולים להישלח גם לפני תחילת השיחה, כך שניתן לתזמן ועידת וידאו - מה שהופך את השירות באופן רשמי לאלטרנטיבה לאלו שהוזכרו קודם.
תכונות נוספות שיתווספו לשירות כוללות יכולת בשם SharePlay לצפייה משותפת בסרטונים או האזנה משותפת למוזיקה, כאשר המדיה מסתנכרנת כך שכל משתמשי השיחה צופים או מאזינים בכל רגע נתון בדיוק לאותו דבר. מעבר לכך, ניתן לשתף את מסך המכשיר עם החברים בשיחה. התכונה תומכת בווידאו משירותים כמו טיקטוק, טוויץ', דיסני+, הולו ועוד.
אפל ציינה גם שהאפליקציה תקבל אפשרות לשלוט על רמת סינון רעשי הרקע, כך שמשתתפים בשיחות יוכלו לבודד את קולם מקולות אחרים מסביבתם, או להחליט לשתף עם החברים את כל מה שקורה סביבם.
הגרסה החדשה של פייסטיים תגיע עם מערכת ההפעלה iOS 15, שתשוחרר בחודש ספטמבר הקרוב לאייפונים קיימים ותגיע מובנית באייפון הבא, שיוכרז בחודשים הקרובים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה