דיגיטל וטק

למה פייסבוק חסמה עיתונאי לפרק זמן חסר תקדים?

הרשת החברתית הודיעה בסוף השבוע לכתב אחד ממגזיני הטכנולוגיה הוותיקים בעולם כי הוא חסום מהשתתפות בקבוצות למשך מיליוני שנים. מה גרם לצעד הקיצוני?
יאיר מור |  1
חסימה בפייסבוק אילוסטרציה (צילום pexels ice edit)
חסימות בפייסבוק אינן עניין נדיר: המוני משתמשים ברשת החברתית חוו בשנים האחרונות חסימות זמניות למשך יום, שבוע, חודש או אפילו שנתיים, במקרה של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ובכפוף להחלטות עתידיות של החברה בשנה הבאה. אבל מה שקרה לג'ייסון פרלואו, כתב ZDNet (זיף דייויס מדיה), גורם לכל יתר החסימות להיראות קצרות.
בסוף השבוע דיווח העיתונאי, שגוף התקשורת שהוא כותב בו קיים כמעט מאה שנה וכותב על טכנולוגיה כבר כמעט 70 שנה, על הודעה שקפצה על מסך האייפון שלו בזמן שניסה להגיב בקבוצה בה הוא חבר. "החשבון שלך מוגבל כרגע", נכתב בה. "אתה מוגבל כרגע מהצטרפות או העלאת פוסטים לקבוצות שאינך מנהל עד ה-4 בדצמבר 219250468 בשעה 10:00 בבוקר".
המספר הארוך הזה, בתרגום לפורמט הכתיבה המקובל במקומותינו, הוא 219,250,468 - כלומר, עוד יותר מ-219 מיליון שנה. כדי לסבר את האוזן, 219 מיליון שנים הן כמעט בדיוק התקופה שחלפה בין עידן הדינוזאורים לימינו: ההערכות הן כי השמדת הדינוזאורים התרחשה לפני כ-233 מיליון שנה.
לטענת פרלואו, הוא אמנם מצליח להרגיז לעתים קרובות מנהלי קבוצות בפייסבוק, ואף נחסם לא פעם ולא פעמיים על הנטייה האופיינית לעיתונאים לעמוד על דעתם ולהתווכח עם כולם על כל פרט עד אין קץ (או עד חסימה, כמובן) - אך חסימה כוללת של כל הקבוצות, ועוד לפרק זמן ארוך כל כך, לא נראית לו פרופורציונלית.
פייסבוק, לעת עתה, לא הגיבה על המקרה, אך ברור למדי שמדובר בטעות, ושהכוונה היתה, אם כבר, ל-4 בדצמבר 2021. אחרי הכל, מדיניות החסימה של החברה לא מבוססת על ההנחה שמשתמש כלשהוא יחיה עד שנת 219 מיליון, אלא על ההנחה שחסימה זמנית צריכה להסתיים עוד בימי חייו של אדם בעל תוחלת חיים ממוצעת של 72.6 שנים לפי האו"ם (נכון ל-2019).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זו בעיה טכנית
    גל 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר במגבלה של אחסון מידע בזיכרון. זה פחות או יותר הגבול העליון של התאריך, ע"פ הגודל שהוקצה לו. כנראה שהוזן ערך לא תקין, ואין לכך בדיקה (מוזר קצת, פייסבוק, בכל זאת), נניח ערך שלילי שהוביל לזה. מביך שלא טרחתם לבדוק זאת.
    סגור