דיגיטל וטק

האם בריטניה תטיל רגולציה על נטפליקס?

לפי דיווח חדש, משרד התקשורת במדינה מתכנן לפרסם השבוע נייר עמדה לקראת הטלת מגבלות ותנאים על פעילותם של שירותי הזרמת וידאו במדינה. האם ישראל הבאה בתור?
יאיר מור | 
נטפליקס, דיסני, אפל (צילום unsplash)
משרד התקשורת הבריטי יפרסם השבוע נייר עמדה ובו יטיל לראשונה מגבלות על פעילותם של שירותי הזרמת וידאו במדינה, כך דווח אתמול בטלגרף וביאהו ניוז. ההערכות כרגע מדברות בעיקר על הטטלת חובת עמידה בסטנדרטים של אובייקטיביות ודיוק, המוטלים על גופי שידור מקומיים, ויכולת פסיקה בתלונות נגד החברה מצד צופים בריטים והטלת עיצומים ועונשים שונים.
עם זאת, החשש הגדול ביותר של חברות כמו נטפליקס, אמזון, דיסני ואחרות הוא מהטלת חובות רגולטוריות שונות שמוטלים ברוב המדינות על גופי תקשורת מקומיים. לדוגמא, בישראל הטיל שר התקשורת יועז הנדל על ועדה בראשות ח"כ לשעבר רועי פולקמן ב-2019 לבדוק את האפשרויות להטיל על חברות סטרימינג בינלאומיות, כמו גם סלקום טיוי ופרטנר טיוי, חובות שכוללות השקעת מיליוני שקלים בשנה בהפקת תוכן ישראלי מקורי, ועמידה ברף מינימום בגובה 20%-30% של תוכן ישראלי במאגרי התכנים.
לפי הדיווחים בבריטניה, מקור בממשלה מסר כי "גופי שידור בבריטניה נאלצים להתחרות מול הענקיות הללו עם יד אחת קשורה מאחורי גבם. לחברות הללו כיסים עמוקים וכמעט אין עליהן רגולציה, מה שמשאיר להן חופש לכפות את תפישתן לגבי החיים בבריטניה. החוקים המכתיבים את דרכי הפעולה של גופי שידור נכתבו עבור העידן האנלוגי. הם אינם מתאימים למטרות עידן הטלוויזיות החכמות, הסטרימינג והתוכניות לפי דרישה (VOD). עם קצב השינוי והגידול בתחרות הבינלאומית, מזכיר התרבות (אוליבר דאודן) מרגיש שזהו הזמן לבחון כיצד אני יכולים לשטח את המגרש בין גופי שידור לשירותי וידאו לפי דרישה ולוודא שתחום השידור בבריטניה מתאים למאה ה-21".
בשנה שעברה ביקר מזכיר התרבות דאודן את נטפליקס על הסדרה "הכתר" המתארת את שלטונה ארוך השנים של המלכה אליזבת השנייה, בטענה כי הסדה בלתי מדויקת מבחינה היסטורית.
כיום, פעילות נטפליקס באירופה מנוהלת מהולנד, ומשרד התקשורת הבריטי ממליץ לצופים להפנות תלונות למשרד התקשורת ההולנדי. רגולציה מקומית תאפשר לתלונות נגד החברה להתנהל על אדמת בריטניה, וגם תוביל את הדרך למדינות אחרות להטיל רגולציה דומה.
בישראל, הטענות העיקריות נגד רגולציה כזו הן שגודלה של המדינה יגרום לענקיות הבינלאומיות פשוט להפסיק לפעול כאן כדי להתחמק מהחובות הללו, ולחברות המקומיות הקטנות להיסגר ולהחזיר את השוק לדואופול הוט-יס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה