דיגיטל וטק

הצל נגד הטיקטוק: "מדגרת טרור ופדופילים, איך הדבר הזה עובר בשקט?"

יואב אליאסי השתתף בדיון בכנסת בנושא חופש ביטוי ברשתות החברתיות וטען: "מדברים על סתימת פיות בפייסבוק, אבל הטיקטוק הוא מדגרת טרור, שם הילדים שלכם". על הפייסבוק הרחיב: "משהו כאן מעוות ולא עובד"
כפיר אדר |  3
יואב אליאסי הצל (צילום צילום מסך פייסבוק)

בעקבות התלונות הרבות של אנשי ימין בתקופה האחרונה על ההשתקה נגדם לכאורה בפייסבוק, התכנס דיון בנושא 'חופש הביטוי ברשתות החברתיות' בראשות חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד, שם התארח גם יואב אליאסי, 'הצל', שחסימה בפלטפורמה מעולם לא הייתה זרה לו. בדיון הוא אמר דברים נחרצים שזכו להסכמה גורפת.

"אנשים מדברים על חסימות, אבל אני חייב להגיד משהו על פייסבוק", פתח הצל את דבריו. "אני מתנגד באופן טוטאלי לחסימה, אני בעד חופש ביטוי טוטאלי, אבל כשאנשים יעמדו מאחורי הדברים שלהם. אם בנאדם שם תמונה של היטלר הוא צריך לעמוד מאחורי זה, אני לא בעד לחסום אותם ולא לחסום אף אחד, האלגוריתם של פייסבוק מלכתחילה לא עובד כמו שאתם חושבים שהוא עובד, כי מי שעומד מאחורי החסימות הם בני אדם, יש מחלקה שלמה של דוברי עברית באירלנד שהם מחליטים מה יהיה באוויר או לא, האלגוריתם רק הביקורת הראשונית".
אליאסי הסביר: "יש מילים מסוימות שקופצות להם ונחסמות אוטומטית, גם אם ידווחו על זה מיליון פעם, זה נקרא רק פעם אחת. בנאדם קורא את מה שכתבתם. צריך שאחד יקפוץ, מה שהשתנה בפייסבוק זה לא החוקים שלקרוא אותם זה כמו לקרוא את כתבי רש"י, אלוהים אדירים מאיפה להתחיל ואיפה לסיים לקרוא את זה? הם שינו את הקו, הם משכו אותו אחורה ואתה יכול להחסם על דברים מלפני 5 שנים ואתה לא מבין איך לא קרה עם זה משהו קודם, זו הבעיה הגדולה ביותר עם פייסבוק".
עוד אמר: "אני אוהב את פייסבוק, זו הבמה החשובה בעולם ואני לא יורק איפה שאני אוכל, אז אתן להם את הכבוד הראוי, אבל חייבת להיות כאן מערכת בקרה ועם מי לדבר. זה לא אפשרי לדפוק את הראש בקיר כשאתה נחסם כל בוקר, זה לא נורמלי, אני מחזיק את הלב לראות שלא קרה כלום, זה כבר נפשית, החסימות הן על הדברים הכי מגוחכים, חסמו אותי כי קראתי לעצמי בבון והעלבתי את עצמי, מה אכפת לכם מה אני חושב על עצמי?".
לסיום הסביר בנוגע לרשת החברתית הפופולארית: "בואו נעשה תרגיל מסוים, נשחק בנדמה לי: אם היה יושב כאן יאסר עראפת והייתם כותבים לו צהריים טובים לא הייתם נחסמים, אבל אם הייתם שמים תמונה של בנצי גופשטיין וכותבים לו צהריים טובים הייתם נחסמים בשנייה, זה הפרופורציות ומשהו כאן מעוות ולא עובד".
נושא הטיקטוק: "צריך לדבר על זה, שם זה הרבה יותר גרוע, לילדים ולקרובים שלי אין טיקטוק. שם יש סרטונים הרבה יותר קשים, תוכן פדופילי, אנטישמי ועינויי בעלי חיים נמצא שם, אבל חומרים ציוניים לא. זה לא ייאמן מה שקורה שם, זו מדגרת טרור ופדופילים ואני לא יודע איך הדבר הזה עובר בשקט, אתם לא יודעים מה קורה כאן. שאנשים ישאלו למה המשטר הסיני משאיר את הטיקטוק למרות שחסם כל דבר אחר, זה לא נורמלי מה שקורה כאן, אפילו אתגרי אונס יש שם. מדברים על סתימת פיות בפייסבוק, אבל הטיקטוק הוא מדגרת טרור, שם הילדים שלכם".

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא הבנתי - הוא בעד או נגד צנזורה? (ל"ת)
    גל 07/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חובת התודה ליואב אליאסי
    ימר 06/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תותח הבחור, מסתבר שלהיות הצל זה לא כינוי אלא מוטו.
    סגור
  • 1.
    הצל הוא באמת הדוגמא הכי טובה לתת רמה של חברי הליכוד
    אחד שמבין 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם אין לך טיקטוק מאיפה אתה יודע מה קורה שם? אוסף של שטויות שמתאים לשיח הרדוד והנמוך של חברי הליכוד, זה לא שהביאו איזה מחקר אקדמי או נתונים מספריים שמתקפים את טענותיו של גדול החוקרים בהארוורד -״הצל״, תצטרף לחבורת הזבל עם השיח הנמוך הגב רגב וחבריה מארק, דיסטאל, ביטן ושות׳ שכל לא ממש היה בדיון הזה כנראה….
    סגור