דיגיטל וטק

למשרדי גוגל יש חברת ניקיון חדשה – בלי עובדים

החברה הודיעה כי היא מתחילה למסור את עבודות הניקיון במטה הראשי שלה בקליפורניה לחברה חדשה, שלא מעסיקה בני אדם
יאיר מור | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה)
מי שיבקר בעתיד הקרוב במשרדים הראשיים של גוגל, בעיירה מאונטן-וויו שבקליפורניה, עשוי להיות מופתע לגלות שכל לכלוך או בלגן בבניינים מנוקה כמעט מייד – ולא על ידי עובד ניקיון, אלא על ידי רובוט.
בסוף השבוע הודיעה X, חברת הפרויקטים הניסיוניים של אלפאבית (חברת האם של גוגל), כי אחד הניסויים שלה מתחיל לעבור מהשלב הפיילוט לשלב הבשלות. הניסוי הזה הוא פרויקט Everyday Robots, הבונה רובוטים להתמודדות עם מטלות יומיומיות. לדברי פטר בְּרוֹנְדְמוֹ, סמנכ"ל רובוטים ב-X, הפיילוט שנמשך כבר יותר משנתיים הצליח להוכיח שהרובוטים חכמים ובטוחים מספיק להסתובב בין בני אדם ולבצע מטלות פשוטות, כמו מיון זבל, ניקוי שולחנות וסידור כיסאות.

"אנו מאמינים כי לרובוטים יש את הפוטנציאל להוות השפעה חיובית עמוקה על החברה, ויכולים לשחק תפקיד בפתיחת האפשרות לחיים בריאים וברי-קיימא יותר", הוא כתב, והוסיף כי בעתיד הרחוק הם אמורים להיות מסוגלים להחליף עובדי סיעוד לקשישים, לדוגמא.
נכון לרגע זה, המיזם "מעסיק" יותר מ-100 רובוטים, שכעת יוצאים מהמעבדות ויסתובבו בכל רחבי הקמפוס של גוגל, ינקו ויסדרו. הרובוטים הללו נראים כמו עמודים בגובע כמטר וחצי על גלגלים, עם עיניים ב"ראש" וזרועות רב-שימושיות, שמסוגלות לפתוח דלתות, לאחוז בכוסות או לנקות שולחנות על ידי סיבוב מטליות וספוגים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה