דיגיטל וטק

נטפליקס בצרות? החקירה המטלטלת של רוסיה

המדינה חוקרת את שירות הזרמת הווידאו בחשד שהפר חוק מקומי האוסר קידום יחסים מיניים חד-מיניים בקרב קטינים. התשובה של נטפליקס תמוהה לא פחות מהקנס הפוטנציאלי שתשלם
מערכת ice |  2
נטפליקס (צילום pexels)
הממשל במוסקבה חוקר את נטפליקס בחשד שהפרה את החוק המקומי האוסר קידום "סטיות" מיניות, כך מדווח העיתון הרוסי וֶדוֹמוֹסְטי.
החקירה נפתחה בעקבות תלונה מצד הנציבה להגנה על משפחות, אולגה ברנץ, בפני משרד הפנים. לפי התלונה, נטפליקס מציגה ברוסיה סדרות וסרטים המקדמים יחסי מין חד-מיניים תוך הגבלתם לגיל 16 ומעלה – מה שאומר שבני 16 עד 18 עלולים לצפות בתכנים הללו, מה שאסור לפי החוק הרוסי נגד "פרופגנדה של יחסים מיניים לא-מסורתיים וסטיות" שנחקק ב-2013.
אם החקירה תמצא כי נטפליקס אכן אשמה בהפרת החוק, היא עשויה לעמוד בפני תשלום קנס בגובה של מיליון רובל – סכום שנשמע מרשים עד שמגלים שמדובר בכ-42,000 שקל, סכום שנטפליקס בהחלט לא צריכה להיות מודאגת ממנו. עם זאת, האיום החמור יותר הוא חסימה של שירות הסטרימינג במדינה, שתפגע בהכנסות שלה בסכום שככל הנראה יהיה גבוה יותר מסכום הקנס המדובר.
נטפליקס, מצידה, לא הגיבה באופן רשמי, אך מקור בחברה אמר לעיתון כי בדיקה שערכה החברה בחודש האחרון לא מצאה "תכנים על חייהם של חברי קהילת הלהט"ב" המוצגים ברוסיה עם תגית הגבלת הגיל "16+" – ניסוח מעט תמוה, לאור העובדה שהתלונה אינה דווקא על סרטים שזהו הנושא שלהם, אלא כאלה שמכילים הצגה של מערכות יחסים חד-מיניות.
החוק אותו הפרה נטפליקס לכאורה זכה ב-2017 לגינוי מצד בית המשפט האירופי לזכויות אדם, שקבע כי הוא מפר את חוקי האיחוד האירופי (שבו רוסיה אינה חברה), חופש הביטוי (שאינו חל ברוסיה) ומפלה נגד להט"ב. רוסיה קראה לגינוי הזה "בלתי מוצדק".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רוסיה מדינה נוראית (ל"ת)
    דייוויד 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    זה ברור שהרשת מקדמת הרבה עניין ההומאיים (ל"ת)
    משה 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור