דיגיטל וטק

צפו: ה"תייר" הראשון שיגיע לירח המריא לחלל

מעט לפני השעה תשע בבוקר לפי שעון ישראל המריא המיליארדר שקנה את כל הטיסה הראשונה של מאסק לירח בטיסה מקדימה לתחנת החלל הבינלאומית. באיזה גיל הוא יגיע לירח ואת מי ייקח איתו?

יאיר מור |  5
נחיתה על הירח (צילום NASA PEXLES)
לפני דקות ספורות, בשידור חי משולב של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א וסוכנות החלל הרוסית רוֹסקוֹסמוֹס, המריאה לחלל החללית סויוז, ועל סיפונה, יחד עם הקוסמונאוט הרוסי אלכסנדר מיסוּרְקין, המיליארדר היפני יוּסַאקוּ מַאֶזַאוַוה ועוזרו, יוֹזוֹ היראנוֹ. השניים הם ה"תיירים" הראשונים שיבקרו בתחנת החלל הבינלאומית מזה למעלה מעשור.

מאזאווה (46) והיראנו צפויים לשהות בתחנה במשך 12 ימים, שבמהלכם יבצעו אימוני המשך לאימונים שעברו על פני כדור הארץ לקראת המשימה הבאה שלהם: להקיף את הירח.
ב-2018 רכש מאזאווה, מיליארדר יפני שייסד ב-1998 אתר למכירת בגדים וכיום מוערך הונו בקרוב ל-2 מיליארד דולר, את כל הכרטיסים לטיסה האזרחית הראשונה של SpaceX לירח. הטיסה לא תנחת על הירח, אלא תקיף אותו ותחזור לכדור הארץ – סיבוב הבהייה-בנוף הארוך בתולדות האנושות, שצפוי להימשך כשבוע שלם. במרץ האחרון פרסם מאזאווה "מודעת דרושים" לחיפוש שמונה אנשים שיתלוו אליו ואל היראנו בטיסה, שמתוכננת ל-2023, אך ככל הנראה תידחה בשל העובדה שהיכולת לטוס למרחק הזה בבטחה עדיין לא מוכנה, לפי נאס"א.
 
מאזאווה  והיראנו אינם "תיירי החלל" הראשונים: כידוע, בחודשים האחרונים המריאו לחלל מספר אזרחים שאינם אסטרונאוטים, ובראשם האחים בזוס וסיר ריצ'ארד ברנסון, ואחריהם השחקן וויליאם שטנר. גם בתחנת החלל הבינלאומית כבר ביקרו במהלך ההיסטוריה תשעה תיירים, שכמה מהם שבו אליה לביקורים נוספים – אך בכל העשור האחרון לא אירע ביקור כזה בתחנה, מלבד גיחת עבודה של שחקנית וצלמת רוסים שצילמו את הסרט הראשון בהיסטוריה של התחנה לפני כחודש וחצי.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    איך היה בטוח להקיף את הירחלפני 50 שנהוהיום לא???!!! (ל"ת)
    הסקרן 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    שקר
    אנונ 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין רוח על הירח איך הדגל מתנוסס?
    סגור
  • 2.
    מההה
    מההה 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין יכולת לטוס למרחק של הירח בבטחה?? לפני 60 שנה עם הטכנולוגיה של אז היה אפשר ופתאום עכשיו צריך לדחות את זה בגלל הסיבה הזאת?? מוזר
    סגור
  • בינגו (ל"ת)
    חנן 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בלבולי ביצים
    Ass טרונאוט 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעולם לא הגיעו לירח וגם סושי לא יגיע לירח.
    סגור