דיגיטל וטק

ספוטיפיי מכניסה שינוי דרמטי שעלול לעצבן משתמשים

אפליקציית המוזיקה הגדולה בעולם הודיעה כי החל מהיום היא מוסיפה לממשק אפשרות חדשה, שנועדה לכאורה להקל על המשתמשים – אבל בפועל כנראה תעצבן רבים מהם
יאיר מור |  4
ספוטיפיי (צילום pexels)
אפליקציית ההאזנה ספוטיפיי הודיעה הערב (חמישי) כי היא מוסיפה פרסומות חזותיות לממשק שלה, בצעד ראשון מסוגו שמהווה סטירת לחי נוספת למאזינים – ובמיוחד אלה שמשלמים דמי מנוי.
לפי ספוטיפיי, מדובר בצעד חיובי: בעת האזנה לפודקאסטים, בכל פעם שמושמעת פרסומת, במקום שהמשתמש יצטרך לזכור בעל פה כתובת אתר מסובכת או "קוד קופון" שעליו להזין באתר החברה שהפרסומת שלה נשמעה לו רלוונטית – הוא יוכל פשוט ללחוץ על גרסה חזותית של הפרסומת ולהגיע ישר לעמוד ההצעה הרלוונטית.
 
מצד שני, כנראה שלא מעט משתמשים לא יאהבו את זה: ראשית, משום שמדובר בצעד עם אמירה משמעותית, לפיה תם העידן בו יכולנו לבחור בין שירותים שעליהם אנחנו משלמים בכסף לשירותים שעליהם אנו משלמים בדחיפת פרסומות. ספוטיפיי מודיעה כאן שלה מותר גם וגם (ואף מדגישה שכל פרסומת כזו שהמשתמש שמע תוצג לו לא רק באותו רגע, אלא מאותו רגע והאלה בכל פעם שהוא נכנס למסך "רלוונטי", הגדרה שמן הסתם תורחב לכל האפליקציה תוך זמן קצר) – ורבים אחרים יראו בכך היתר רשמי להצטרף למגמה; שנית, הצגה של פרסומות באפליקציית האזנה מהווה פיתוי לכל אותם אנשים שמאזינים בזמן נהיגה להסתכל על המסך כדי לא לפספס את ה"דילים" שהם שומעים.
לפי ספוטיפיי, הפרסומות הלחיצות באפליקציית ההאזנה מועילות מאוד למפרסמים – לפי בדיקות שערכה במהלך ששת החודשים האחרונים, הן מכפילות את כמות המאזינים שמגיעים לעמודי ה"דילים" שפורסמו בפודקאסטים. השאלה היא האם גם המאזינים יראו אותן כמועילות, או יבחרו לעבור לאפליקציות שאינן דוחפות פרסומות ללקוחות משלמים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה זה ספוטיפיי...?
    מציאות 01/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טפי
    סגור
  • 2.
    תחלית הסוף של ספוטיפיי. חבל.... (ל"ת)
    שפוי 01/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה זה ספוטיפיי?
    נו 01/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ??
    סגור
  • 1
    1 01/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה אתה מסתלבט גבר
    סגור