מדדים ומחקרים

ספוטיפיי חושפת – זה המכשיר המפתיע שישראלים האזינו לו ב-2021

אפליקציית המוזיקה הגדולה בעולם נהנית ממנויים רבים גם בישראל – אך ב-2021 היא ראתה כאן מגמה מפתיעה מאוד של מעבר להאזנה דרך מכשיר שלא בדיוק מיועד לזה
יאיר מור | 
ספוטיפיי (צילום pixabay)
לא משחקים משחקים? משתמשי קונסולות משחק בישראל נהרו בשנת 2021 לאפליקציית המוזיקה והפודקאסטים הגדולה בעולם. כתוצאה מכך, רשם השימוש באפליקציה של החברה לקונסולות משחקים בישראל זינוק של 58% - כמעט פי עשרה מהעלייה העולמית בשיעור זה, שעמדה על 6% בלבד, כך חושפת החברה לראשונה עבור אתר ice.
 
לפי הנתונים, שנאספו במסגרת כלי הסטטיסטיקות השנתיות של ספוטיפיי לסיכום השנה, Spotify Wrapped, במהלך 2021 האזינו לספוטיפיי 120,000 משתמשי קונסולות משחק בארץ. מדובר בנתון מפתיע מאוד, שכן קונסולות משחק מיועדות, כפי שמרמז שמן, למשחקים, ואלו בדרך כלל כוללים מוזיקה משלהם. לכן, נראה שכמות אדירה של אנשים פשוט משתמשת במכשירים המחוברים למכשירי הטלוויזיה כאמצעי להאזנה למוזיקה. בממוצע, מציינת החברה, הקשיב כל אחד מאותם משמשים ל-460 רצועות – הגדרה הכוללת שירים ופרקי פודקאסטים.
החברה מציינת כי בישראל כבר קיימים לא מעט פודקאסטים העוסקים בגיימינג, כגון "קו אופ", "משחקי הטירה", "גיימפוד", "שורפים משחקים", "גיימינג בראש", "מדברים גיימינג", "איפה הצ'ק-פוינט", "YallaBalagan" ועוד. בעולם, פודקאסט הגיימינג הפופולארי ביותר ב-2021 היה TommyInnit, אך הוא לא היה פופולארי מספיק כדי להתברג ברשימת חמשת הפודקאסטים המואזנים בעולם באופן כללי.
החברה חשפה בפנינו כי בישראל, רשימת האמנים המואזנים ביותר דרך גרסת הקונסולה של האפליקציה דומה למדי לרשימה הכלליתף עומר אדם בראש, אחריו Juice WRLD, XXXTentacion, אייל גולן במקום הרביעי וטראביס סקוט במקום החמישי. זאת בעוד בעולם Juice WRLD ו-XXXTentacion במקומות הראשונים ואחריהם פולו ג'י, דרייק ו-YoungBoy Never Broke Again.
השירים המואזנים ביותר דרך קונסולות משחק דומים למדי בארץ ובעולם, אך שונים למדי מהרשימות המקבילות דרך כלל המכשירים: במקום הראשון נמצאים בישראל Astronaut in the Ocean ובחו"ל Rapstar, שניהם של Masked Wolf, במקום השני מונטרו של ליל נאז אקס, בשלישי מוד של 24קייגולדן ואיאן דיאור וברביעי "Industry Baby" של ליל נאז X עם ג'ק הארלו. ובמקום החמישי בעולם Calling My Phone של ליל טיג'יי ובלאק, בעוד בישראל נמצא באותו מקום סיג'יי עם "Whoopty".
לדבי ספוטיפיי, בקרב משתמשי הגיימינג נהנית קטגוריית פסקולי המשחקים מפופולאריות מיוחדת, כאשר המשחקים שפסקוליהם מובילים את טבלת ההאזנות בישראל הם מיינקראפט; ספיידר-מן: מיילס מוראלס; דום; The Last of Us: Part II; ו-Assassin’s Creed Valhalla: The Wave of Giants.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה