דיגיטל וטק

כך מציינים בטיקטוק את יום השואה הבינלאומי

הרשת החברתית הפופולארית בקרב צעירים הודיעה על צעדים חדשים נגד הכחשת שואה בסרטונים באפליקציה – אלא שלא בטוח כלל שהדרך שלה לעשות זאת תעזור

יאיר מור | 
יוזמות חברות הטכנולוגיה לאירועי יום השואה (צילום pexels)
האפליקציה הפופולארית ביותר של 2021 מציינת היום (חמישי) את יום השואה הבינלאומי על ידי נקיטת צעדים חדשים לחינוך משתמשיה אודות השואה – או כך לפחות היא טוענת בהודעה משותפת שהוציאה היום יחד עם הקונגרס היהודי העולמי ואונסק"ו.
לפי הודעת החברה, החל מהיום היא מגבירה את מאמציה ללמד את משתמשיה אודות השואה באמצעות הצגת הודעות המזהירות אותן ממידע שקרי בנושא. "בזמן הדפדוף בנושא זה, אנו ממליצים שתבדקו את העובדות תוך שימוש במקורות מאומתים, כמו האתר הרב-לשוני (של הקונגרס היהודי העולמי ואונסק"ו) למידע יסודי אודות ההיסטוריה של השואה והמורשת שלה. אנא דווחו על כל תוכן שאתם חושבים שמפר את כללי הקהילה", נכתב בהודעה שתוצג בראש עמודי תגיות נבחרות, ביניהן "#Holocaust", "#HolocaustVictims" או "#HolocaustSurvivors". בחודשים הקרובים היא מתכננת להוסיף גם שורה "נעוצה" שתוצג מתחת לסרטונים המכילים תגיות כאלו, ותציע למשתמשים "ללמוד את העובדות אודות השואה".
 
הבעיה היא שכל הדוגמאות שהחברה נתנה היא להצגה של הודעות המזהירות ממידע מזויף דווקא כשמשתמשים כבר מחפשים תגיות שמעידות על מודעות מינימלית לנושא. זאת בעוד תגיות שמעודדות תיאוריות קונספירציה אינן מוזכרות כלל, והחברה מסתפקת באמירה כללית כי היא מנסה לחסום אותן לחלוטין ככל יכולתה. אלא שהיה עדיף במקום לחסום אותן לאפשר להן להתקיים ולהציג מייד לכל מי שמחפש אותן או משתמש בהן את ההודעות שיוצגו כעת למי שכבר מחפש נושאים שמעידים על נטייה לעבר העובדות הידועות אודות האירועים הזוועתיים שאירעו בשנות ה-40 של המאה הקודמת.
רון לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי, אמר כי "טיקטוק מאפשרת לנו להגיע לקהל חדש, שחלקו עשוי להיות חסר רקע אודות זוועות השואה ולכן להיות קלים לנפילה במידע מוטעה. אנו מברכים את לקיחת האחריות של הפלטפורמה וניצול התפוצה שלה לעצירת הפצת אנטישמיות והכחשת שואה".
אודרי אזולאי, מנכ"לית אונסק"ו, הוסיפה כי "כל הפלטפורמות חייבות לקחת אחריות על הפצת דברי שטנה על ידי קידום מקורות מידע מהימנים".
הצעדים של טיקטוק מגיעים לאחר שלפני כ-7 חודשים האשימה אותה הליגה נגד השמצה בהענקת במה ל"פוסטים שעוסקים בהפצת עלילות דם אנטישמיות ותיאוריות קונספירציה עתיקות יומין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה